Puh! ...

dsc02521 (MMS)

Puh! Dom är helt slut idag!


Godmorgon!

Idag är jag uppe med tuppen fast jag börjar sent! ..
Skjusade Jocke till jobbet halv sju, låååååångt att åka numera.
Ska även skjusa mamma snart, för jag måste ha clion under dagen. Börjar jobba klockan 15.00. Ska försöka hinna spackla i hallen innan dess, så blir det slip ikväll (om det har torkat) eller imorgon.
Och måla tak efter det så borde jag hunnit klart tills torsdag!
Så vet ni vad? Vi kommer ha en fin hall på söndag! :D

4st galgar.

Blir nog detta till hallen sedan när andra lönen kommer.
För våran serie vi hade innan finns inte kvar på Ikea.
Och vill man ha ek så är Rusta billigast, för på andra möbelvaruhus så kostar dom runt 1000kr st.
För hela detta kalas blir det 765kr.

Vi har kvar våran sittförvaring, men skulle behöva en lite byrå men inte riktigt hittat någon än.

Hej hej hallå!

Idag har jag varit och fikat hos Farmor och Farfar. Efter det åkte Jocke och jag till Bauhause och köpte golv till sovrum och hall. Mamma ska tapetsera våran hall på torsdag. Får hoppas vi hinner med allt som ska göras där innan! :)
Det kommer bli stor skillnad att bara få iordning hall och sovrum. LÄNGTAR!

Vi kan checka av att fräscha upp vårat badrum iallafall. Och även fönster och balkongdörr är nytt nu.
Vi har fått tag på en diskmaskin nu iallafall, THANK YOU GOD! .. Haft en hel del tjafs om disken och det är svårt att handdiska visa saker som varit i ugnen.
Ska hämta den i helgen. Tack för tipset Siv!
Imorgon jobbar jag på eftermiddagen, så hinner fixa en hel del här hemma innan.
Alla kartonger ska väck nu, trött på dom! .. Ska dammsuga och försöka klura ut tvättmaskinen.. Har tvättat två gången nu men funkar inte som det ska.
Damma behövs också, dom jäkla monsterna fäller så grymt mkt hår just nu. Kanske ska göra nakenkatter av dom? ;)

Och vet ni vad det bästa är med läget på lägenheten?
Klockan är 21.00 och solen skiner fortfarande super mkt på våran balkong!
YES YES YES! Blir en hel del smuttande på drinkar där i sommar.

..ses sen!


Jävla skit

..måste bara berätta!
Hade nyss lämnat in min cykel på service och köpt en hel del nya delar till den.
Sen när jag kom ut i morse så fanns det ingen cykel längre :(


..mina smågrisar

Mina smågrisar kommer antagligen Vecka 26. Hihi ! ♥
Har börjar planera lite aktiviteter vi kan göra, det blir mysigt.

Dom ska bland annat få spackla,slipa, dra ner tapeter, måla tak..
Haha, nej skoja bara ! :D
Men det är bara att hoppas att vädret är fint den veckan!
Ska iallafall inte göra min falukorv med sötsur sås, för Julia höll på dö sist.
Det blir mat utan kryddor ;)

Oj, såg nu vad klockan är !
Måste springa ner till parkeringen, ska iväg till jobbet.
Ses ikväll ..

Puss&Kram

Kunde ha gjort ..

Kunde ha gjort hur mkt som helst idag, men har ingen ork alls.
Sitter bara och stirrar på dom där kartongerna...
Och den stoooora tvätthögen..
Jag får ta det imorgon efter jobbet istället, har diskat idag iallafall.

Sovit för det mesta .. Börjar bli frisk från bihåleinflamationen.
Cyklade till Ica för att köpa lite dricka,godis och kvällsmat. Kom hem med allt förutom det viktigaste för mig ikväll. Mitt godis, suck! .. Men överlever nog.

Vi hörs kanske senare, annars imorgon.

Och Mormor, är det inte en på miljonen att ni skulle köpa samma blus?
Haha! :D

Snövit

dsc02496 (MMS)

Snövit


Renoveringshelg!

Dags att sätta igång och hårdköra. I hall, sovrum och i köket.
Riva tapeter,spackla och slipa!

Jocke åker ju bort imorgon och jag fick ju lov att ställa in min grillkväll pga förskylningen.
Så jag har hela fredagen på mig ! :)

Och jag hoppas hoppas hoppas att skattepengarna kommer snart, för då kommer vi göra vardagsrummet också! Jippi! :D

Detta golv har vi funderat på att ha i hallen, liknande det vi hade på kumlag. Men lite mer grått i detta så allt katthår inte syns lika starkt. suck !



Och detta ek parkett har vi tänkt i resten av rummen.


Bebis !!

Min lille bebis, är ingen bebis längre :(


SID 1ÅR IDAG!!



kötid åt skogen!

Stod i kö nästan en timme för att hämta ut nya nycklar till lägenheten. När vi nästan var vid mållinjen så stänger dom?
"Vi orkar inte mer".. Suttit där i två timmar. Så efter några arga människor gick in dit så fick vi till slut höra att dom kastar in nycklarna via postinkastet! Kom ni på det nu, känner jag!
Bihåleinflamationen är inte bättre men sämre. Ska få medicin av Inga. Vore bäst om jag hämtat den idag, men har varit lite för mkt nu på kvällen. Så får ta den på förmiddagen imorgon.
Har kört nässköljning med koksalt iallafall.
Förskylningen är  bättre iallafall, det är ju kanon.

Idag var jag till Norrköping med Pappa, handlade på City Gross. Massa gott kött!
Sedan åkte Jocke och jag till "Happy Homes - Runes Färger" som dom nu heter. Valde halltapet och sovrumstapet.
Kommer nog blir jättefint. Hoppas Jocke är nöjd också, han säger att han är de. Jag stred för sovrumstapeten länge. Han tyckte om den men skulle vilja ha något som vi hade i gamla lägenheten. Men jag tyckte inte alls om den. Men har sagt att han måste säga om han ångrar sig angående den vi har bestäm nu.



Denna som fondvägg, fin lite champangefärgad och glansig. Och sedan liknande en färgad som bas.
Tror det kommer bli otroligt vackert med ekmöbler sen!

Till hallen valde vi en vit tapet fast med lite struktur och ränder i.


Ska jag berätta en "hemsk" sak.
Imorgon är min lilla kattunge, ingen kattunge längre....
SNYFT!!!
SID
fyller 1ÅR imorgon!


...suck & pust

..Suck och pust och lite till.
Har fått in internet men får se hur långt tid de tar innan jag måste ta ut sladden.
Den ligger liksom lite i vägen.
Mest folk överallt, katterna är superduktiga men ser livrädd ut. Måste nog låta dom gå på toa snart.
Jag hoppas att dom är klara med extra rummet snart så jag kan stänga in mig där med kattmat och toa. Mat till mig och så. Vi får se hur det går. Dom skulle inte vara klara först före halv tre? ... Hm, känns långt eftersom dom nästan tagit ut allt och börjar satt in redan.
En jävla liv är det också, stackars våra missar :(

Ska iväg sen efter detta och stänga Hälsokraft, mamma jobbar själv idag, så ska dit och byta med henne så hon kan få gå hem. (Oxbacken ringde också och ville att jag skulle jobba,men kunde tyvärr inte. Fullt upp kan man säga eller? )
Men är nog inte där först efter tre någon gång. Måste duscha innan. Sen när jag slutar ska vi hämta grillen och åka till Bauhaus. Måste köpa rör till tvättmaskinen, har inga kläder att ha på oss!

Tiden går hur fort som helst! Om två veckor börjar Jockes semester, Anton tar studenten och Albin har sitt dop.

Nej måste återgå till katterna. Ellis hyperventilera just nu och försöker med desperata rymmningförsök ut buren.. stackars!

Just nu är jag jävligt missnöjd helt en...

Just nu är jag jävligt missnöjd helt enkelt... Dom håller på att byta fönster. Och jag har ingen tv,inget internet.. Och kan inte koppla in de någonstans!.. Sitter i soffan som ett fån med katterna i burar medans folk springer runt här!.. Inte ätit heller än! Och tyckte jag hörde dom säga till grannen att de är klart vid halv tre... Suck!


HEJA VICTORIA!

Jag håller på Vickan!!
Klart Pappa kungen ska få föra henne fram till altaret!


Att göra!



Bara att sätta igång, allt om på nytt igen ...
Det blir bra när det är klart!  :)
Och vill bara påpeka, allt kommer inte hända på någon månad som sist!!
LOVAR!!


Crisses dåliga skämt! ...

Crisses dåliga skämt! Vilket djur ser bäst i djungeln? Svar: zebran (se bra) vilket djur går sämst i djungeln? Svar: gorillan (går illa) haha eller? Den andra är för barnförbjuden så vill inte skriva den. För jag har under 15 som läser ;)


Så fint utanför mitt köksfönster

dsc02500 (MMS)

Så fint utanför mitt köksfönster


Suck

dsc02497 (MMS)

Suck


suck..

..fortfarande lite illamående, svettas som en gris och yrsel. snuvan sitter kvar och även en del av febern. Den är rätt låg nu, på väg bort men suck suck suck!

Ska ta och ringa dagiset och säga att jag är redo för jobb på måndag om jag behövs.

Hittat en bil i hallsta åt jocke, får se om han nappar och om vi åker och kollar ikväll. Tycker den ser jättebra ut. Messade regnummret så han kan kolla in lite nogrannare. Har även mailat ägaren för att få fler bilder. Det är en röd Honda Civic.   :)

Är hos mamma just nu, håller på att tvättar. Vi har inte fått ordning på våran tvättmaskin än. Har även tvättat cykeln. Ska kanske följa med henne och köpa blommor sen. Ut och få lite luft. Kan aldrig skada.

I helgen blir det fixardagar hemmar. Ska ånga bort alla tapeter och förbereda för tapetsering.
Blir nog bra ! :)

Tung dag

Igår var det tungt att jobba, hela dagen kände jag mig ur form. Höll mig knappt vaken.
Sen kom huvduvärken, på kvällen åt vi tacos hemma hos Siv. Tack♥
Vi pratade lite student, dop, midsommar m.m. Mkt saker på G nu. Och hur skönt var det inte att bara kunna gå över? .. Hur S K Ö N T som helst. Slippa åka massa bil!

Men tillbaka till mitt illamående,som blev värre allt eftersom, och när vi precis kom innanför dörren ungefär så kom alla dagens måltider upp.
usch, blä, hemskt! Hatar att kräkas..  Feber och yrsel. Så är hemma idag och lär vara det imorgon också.
Men måste ändå ta mig till sjukhuset idag för tester, måste dricka mkt vatten innan. Ifall jag måste lämna kissprov.

Lägenheten då, inga större framsteg just nu. Men vi vill inte göra speciellt mkt först dom har bytt alla fönster. Dom kommer klockan sju på tisdag morgon och byter alla fönster och balkongdörren. Sen ska dom byta ytterdörren och även bygga ut balkongen. Men iallafall, efter tisdag sätter vi igång med sovrummet. Sen blir det hallen och sedan vardagsrummet. Vi hoppas på att vara klar med golvläggning och tapetsering i alla rum förutom köket och badrummet i slutet av sommaren.

Nej, nu ska jag ta en dusch sen blir det en snabblunch :)

Förskylning

Förskylningen vill aldrig ge sig, nu börjar det bli lite sämre igen faktiskt.
Men trycker i mig saker och måste tyvärr ta nässpray för att jag ska klara av att sova..
Jobbat från 07.00-16.00 men var där redan 06.30 för ville inte åka buss. Så åkte med Jocke.
Måste säga att det var grymt skönt när jag skulle åka buss hem idag, först kom 15. FULLT med folk så valde att vänta 2min så kom 11, inge folk alls. Härligt att ha två olika att välja på. Slippa trängas, fast på torsdag ska min cykel vara klar så då ska jag börja cykla.

Vi åkte och kollade på en bil idag, men det var bara s k i t.. Sen bar det iväg till Bauhaus och köpa en golvbrunn till duschen och även golvlist. Ska ha lite fixar dagar här i helgen, en hel del som behövs göras.
Blir nog bra när det är klart, fast ju nu har jag en aningens panik i kroppen. Det kommer ta tid..

Ska nog gå och lägga mig snart, grymt trött.


Helt färdig.... ...

Helt färdig.... En veckas semester utomlands vore skönt just nu. Helt slut,allt fix med flytt-pengar,hyror hit och dit. Allt fix har tagit sån energi och packandet .. Sen självklart stora flytten. Sen känns det inte lättare när de är renovering som gäller igen. Eller att man sover, ska nog säga försöker sova bland kartonger.. Jobbar fullt sen hem och försöka ha energi att packa upp. Men vi är nog rätt slut båda två.. Imorgon ska vi försöka hinna till bauhaus och köpa duschlist. Vatten i hela badrummet när man duschar! Nu ska jag sova,börjar sju imorgon! Kram


Nu har vi flyttat! ...

Nu har vi flyttat! Puh,om jag kunde beskriva smärtan i mina ben! Men allt gick bra,lite kaos aktigt nu bara. Inget internet och ingen telefon än. Så Bloggar från mobilen. Rätt slut måste jag säga faktiskt.. Tycker synd om jocke som jobbar idag.. Nu är de bara flyttstädningen kvar i gamla lägenheten. Och självklart packa upp allt här :) jag har redan börjat riva tapet,haha! :) jobbar imorgon mellan elva och tre. Bloggar lite bättre då.


ynkliga jag igen!

suck suck suck .. Huvudvärken bara spränger, försökte sova lite på eftermiddagen men gick sådär.
Varit på apoteket och köpt nässpray. Är inte glad över det,för nässpray är nog det obehagligaste man kan ta..
Trycker i mig alvedon och förskylningspreparat.
Ställde faktiskt in jobbet idag, fick lov att vara lite ego. Inte en jäkel där som tackar mig för jag kommer och står ute och snorar. Visst jag tappar 3timmars lön. Men Jocke och jag tror att vi överlever det.  :)
Imorgon ska jag ha öppning, så jobbar mellan 06.30-14.00 så det går nog bra.
Hoppas att jag orkar gå på kursen också, har kurs mellan 19-21. Så kämpar på riktigt mkt nu innan Jocke kommer hem så vi inte har så mkt mer än bara garderoberna kvar. Sen får Jocke ta sängen imorgon när jag är borta.
Men är det för mkt kvar får jag ställa in. Hinner nog packa en del efter jobbet imorgon med. Det är faktiskt inte så mkt kvar, lite kläder. Sängkläder och matlagningssaker.

Har börjat skruva ner det jag kan själv på garderoberna. Men när Jocke kommer hem får vi ta resten, vågar inte skruva ner dörrarna själv. Då har jag antingen sönder mig eller dörrarna.


Vi ses och hörs.

Siv och Lasse, tack så hemskt mkt för lånet av bilen! ♥




suck

sitter och tycker synd om mig själv. Fryser,huvudvärk,fortfarande vrålförskyld så astman blir sur på mig och ingen sömn blev det inatt... Stackars mig ;)
Hoppas det blir bättre innan vi ska flytta och hoppas verkligen inte att Jocke blir sjuk.
Lever just nu på yogurt, alvedon och propex.
Måste förbi ena dagiset och hämta nycklar för jag öppnar imorgon men hur ska jag öppna utan nycklar? :P
Idag ska jag jobba en liten stund på eftermiddagen, men har inte sovit på hela natten och mår uruselt. Så vet inte hur jag ska göra.

Ska fixa lite nu.

Ses.


Halloj!

Vrålförskyld, jobbar typ heltid just nu, packar för fullt på kvällarna och känner mig allmänt trött och stressad.
Denna vecka var tuff på jobbet, fattades en del folk. Men det löste sig ganska bra.
Vårat vardagsrum ser ut som en enda stor flyttkartong. Puh!

Ska försöka skriva mera snart men nu måste jag packa en hel del till.
Vi hörs!

Och ber om ursäkt för usel uppdatering.

...

Känd advokat: picasso, nej nej DAVINCI! Rätt svar: leif silbersky


...

Känd advokat: picasso, nej nej DAVINCI! Rätt svar: leif silbersky


Fillipinerna (fel...

Fillipinerna (fel stavat) ligger i indien enligt annika. Och liverpool i usa. Rumänien är tydligen en huvudstad... Hm... Haha! Vi spelar med andra ord.


Utomjording + 2 rum och ?? ...

Utomjording + 2 rum och ?? Svar: köket !! IDIOT CRISSE


..förstörd

Ledsen, men är helt slut efter dagen. Det blir ingen blogg idag, förklarar sen. :)

Kafferast? ...

Kafferast? Skulle till båten och sätta upp nya gardiner och jocke skulle täta två fönster. Stopp i tuben och glömd skruv. Så de blev bara kaffe i båten, på land.. Haha! Ska göra ett nytt försök på måndag. Blir inte så långt inlägg. Bloggar från mobilen. Måste skaffa ny laddare till datan.


Rast.. ...

Rast.. Ska passa på att klaga lite på rasten, ont i halsen,huvudet och ryggen. Suck! Så nu har jag klagat klart. Till dom bättre nyheterna. Blir kvar på favvostället till slutet av månaden. Så har schemalagt resten av dagarna. Skönt att vara på ett och samma ställe,veta vart man ska.. Men fått ledigt på onsdagen nästa vecka. Och torsdagen är det stängt. Nu ska jag ta lite kaffe och pigga upp mig lite.. Ses! : )


Halloj! ...

Halloj! Får inte igång min dator,fast laddaren är i kopplad.. Hm! Ska försöka byta batteri när jag kommer hem efter jobbet. Solen skiner och klarblå himmel idag igen. Brände faktiskt kinderna lite igår. Var ju trots allt ute hela dagen igår.. Ikväll ska vi förbi båten en stund sen hem och packa lite.. Inte så värst mkt kvar faktiskt. Lite saker till återbruket och så. Sen är vi redo för take off. Städningen är ju inget jag ser framemot men måste ju göras. Suck! Måste åka till jobbet nu. Ses!


Praktik

Tyvärr så kommer det nog inte funka, men har skrivit och frågat arbetsförmedlingen angående praktikplats.
För om jag kan praktisera på Hälsokraft och få betalt av försäkringskassan. Det ska gå, för det finns med på deras hemsida men tyvärr så blir det väl inte så. Vill praktisera där mellan sept-maj. Vore skönt med en och samma arbetsplats istället för hoppa runt som jag gör nu.
Sen i Juni nästa år börjar jag ju min tjänst på Hälsokraft.
Men får väl se, har aldrig tur i sådant.

Idag var det riktigt varmt på gården och de syns i mitt ansikte, fräknar överallt. Sen har jag fått väldigt många på högra sidan högst upp vid hårfästet. Ser ut som om jag inte har duschat på år och dar.

Sen fick vi reda på en bra sak, nästa onsdag när vi ska få nyklarna till nya lägenheten. Mötet blir klockan nio på morgonen, vilket är perfekt. För Jocke och jag ska köra kartonger och smågrejer hela dagen.

nej, nu ska jag ta bort allt smink och krypa ner i min mysdress. Sen dricka en kopp te.

ses sen!

havregrynsgröt

..både onyttigt och äckligt, men var tvungen. Orkade inte åka och handla igår så hade tyvärr ingen frukost hemma så fick göra havregrynsgröt. Det är som att äta en nermalen raggsocka.. Mannagrynsgröt däremot, säkert inte ett dugg nyttigare men jävligt gott.
Vackert väder ute, så blir nog varmt på eftermiddagen på gården. Jag stänger idag, men enda sena dagen.
Imorgon slutar jag halv fem och resten kvart över fyra.
Ikväll ska vi hämta fler kartonger och tidningar, till återbruket och sen handla.
Onsdag ska jag iväg på middag med tjejerna från jobbet, vi ska fira nya butiken! :D
Jag har ju fått veta att dom behöver mig tillochfrån nästa vinter på dagiset igen, men ska försöka hitta någon mer fast plats under sept-maj. Får se om jag lyckas.

Igår var vi på Bauhaus, hittade ett jättefint ekparkett golv vi har tänkt att ha. Både i kök och vardagsrum.
Sen har vi typ bestämt att vi ska ha vit träpanel i taket, överallt förutom badrummet. Hittade en jättefin under märket Logoclick.
Men vi får ta lite i taget.

Nu ska jag kila till bussen, hejhopp!

Packar & Packar ..

Fullt upp, hinner knappt sitta ner känns det som ibland.
Nu har vi flytt förrådet från golv till tak med saker och nästan hela klädkammaren.
Har börjat grovstäda lite så det inte blir så fruktansvärt hård städning sedan.
Börjar också bli tomt på saker nu, inte så himmlans mkt kvar att packa.

Jobbar hela veckan, så det blir lite kartonger att packa på kvällarna.
Onsdagen den 12 ska Jocke och jag först tömma nya lägenheten på saker vi inte vill ha kvar och åka till återbruket. Sen ska vi köra alla kartonger så det bara är möbler kvar tills stora flytten på Torsdagen.
Sen återstår det att se hur katterna reagerar. Hm, får se om dom kan slappna av i nya lägenheten. Men kommer nog ta några timmar.

I fredags var vi och käkade hos Falle och Fanny. Jag gjorde chiligratinerad hummer till förrätt och Fanny hade gjort en pastasås med limeräkor. Till efterrätt blev det kladdkaka. MUMS!

I Lördag var vi hos Fredda och Lisa i princip hela dagen. Grabbarna grävde på tomten. Lisa,Jag och Hugo handlade och lekte lite. Till grillningen kom käre Nille också. Sen slutade det med att vi satt och skrattade till Solsidan.
Vi såg från början och fyra avsnitt fram. Så Jocke och jag ska titta på resten på kvällarna.

Vi hörs.

RSS 2.0