hihi


Godmorgon!

Ska snart duscha och fixa mig, ska iväg till jobbet.
Men denna vecka har varit slitit, men bara idag kvar sen är jag ledig i tre dagar, SKÖNT!
Imorgon ska vi hem till Falle och Fanny. Jag ska göra förrätt, så de blir chili gratinerad hummer.
Lördag ska vi hem till Fredda och Lisa och grilla.  : )
Söndag blir nog att packa packa packa packa.....


bloggar senare, kanske har något mer intressant att skriva då.

..Ingen lust alls!

Ingen lust alls att jobba idag, men det är bara att knalla sig iväg. Och tyvärr är det 9-17.30 idag, det är så segt när man ska stänga ..  Imorgon jobbar jag bara 12-16 sen är jag ledig tills måndag.

Packade fyra stora kartonger igår, det tar längre tid än man tror.
Ska börja med lite köksgrejer idag tänkte jag. Igår blev det massa lakan,gardiner,ljuslyktor och spel.
Halva vitrinskåpet är också nerpackat. Men guuuud vad kartonger det blir !! Redan massor nere i källaren och minst 10st uppe i lägenheten, märks inte ens att det fattas saker!  S U C K !
Men det som är skönt nu, är att man kastar massor av saker som vi inte egentligen behöver. Valde ut över 10st krukor iförrgår som vi nästan aldrig användt.

Ikväll blir det återbruket med lite grejer från förrådet, så vi kanske kan stoppa in lite kartonger där. Inget dyrbart med typ textiler och brädspel m.m. Det är bestämt iallafall att vi flyttar Torsdagen den 13 Maj. Innan dess, på onsdagskvällen ska vi försöka hinna måla lite tak i nya, så det blir klart. Väggarna tar vi när vi har flyttat in.

Ska nog antagligen bygga nät runt balkongen så fort som möjligt också ..

Vi ses senare, ska ta bussen nu.
Hejsvejs!


3 dagar sen ..

Inget bloggande på tre dagar.. Haft haft fullt upp, sålt lägenheten, skrivit på papper. Fått reda på att vi flyttar på 16 DAGAR!!!!! Jobbar på dagarna och packar på kvällarna.
Ska iväg och köpa mer kartonger idag, packtejp och spritpennor.
Rensat massor och blir mera. Ikväll ska vi ta tag i förrådet. Måste fixa så vi kan ställa in kartonger där. Så vi slipper få dom sönderbitna av Ellis.
Ska även förbi Runes idag. Måste välja en fondtapet till vardagsrummet eftersom Mäklaren "råkade" spilla stearin över väggen. Men den nya som ska flytta in vill inte välja så vi ska göra det. Han tyckte att vi hade så bra smak så han litar på oss. Hehe :)

Samlat ihop alla ljuslyktor jag har, strax över 80st. Så Jocke och jag har sagt att vi ska kasta några .. Haha! :)
Imorgon blir en bra dag, börjar 06.30 till 13.30 så hem direkt och packa och även tvätta.
MKT att tvätt, för har tänkt att jag ska tvätta alla gardiner,plädar och kuddfodral också innan vi packar ner. Fast dom får vänta någon vecka. Först blir det alla kläder som vi ligger lite efter med.
Ska försöka hinna att blogga varje dag, iallafall ett inlägg. Nu ska jag till Bauhaus.

Hejsvejs!


Så nervöst! Nu är det fjärde gången det bl...

Så nervöst! Nu är det fjärde gången det blir sudden i finalen mellan hv och dif! KOM IGEN HV!!


..Hm

Ska skriva papper imorgon. Men det är redan diskussioner om garderoberna. Nästan så man ångrar att man sa att dom kan få köpa dom om man vill. Så köper vi nya likadana.
Enligt mäklaren, hängde mkt på garderoberna om köpet går igenom?
Och han som ska köpa lägenheten säger att dom har bara kostat 3000kr. Det är inte ens alla dörrar?
Suck! 
Tänker absolut inte släppa dom för de! Aldrig i livet, då tar jag med mig dom sen får han säga vad han vill.
 


Ledig

Har varit ledig idag, inte gjort speciellt mkt..
Skjusade Jocke till jobbet, åkte till mamma och åt frukost sen skjusade henne till jobbet.
Hem och städade lite smått, handlade och sen var Siv här och åt lite wok med oss.

Verkar som om jag är ledig imorgon också om jag inte får ett ringade uppvaknade som vanligt halv sju på morgonen.
Inget direkt planerat för morgondagen.. Ska iallafall hämta lite kartonger på jobbet, lika bra att börja spara på sådant nu. Åka en sväng till systemet också, inhandla lite tills lördag..
Fredag ska Ellis vaccineras iallafall och kallt in S.W.A.T Teamet för att få in henne i buren.
Det är något speciellt, hon har inga problem att gå in i buren när vi ska åka iväg för att vi ska ha visning eller för att hon ska ut och gå lite. Men så fort jag ska ta henne till vetrinären så är det något hon känner på sig.
Vi har riktiga krig och det är totalt omöjligt att få in henne själv i buren utan att behöva uppsöka akuten.
Men får hålla med henne lite, hon har inte haft det lätt hos vetrinären.. När dom skulle raka tassen för att ta blodprov så var dom tre st som tryckte ner henne. Man kunde se hur hennes ögon skrek av rädsla... Stackars!

Lördag ska jag jobba på Nattis sen på kvällen blir det grillkväll med Mamma,Pappa,Siv,Lasse,Micke,Titti,Jag och Jocke :)  Det blir nog riktigt skoj!


hjärta

Jag älskar dig!


..Besviken

Lite besviken faktiskt, man fick lite hopp om lägenheten när man såg hur många som har varit in på hemnet.
Tyvärr är det sex st till lägenheter ute runt om oss.
Men vi har fått en bud på utgångspriset och en annan ville fundera till helgen. Men vi har beslutat att ta denna killes bud pga det är fler lägenheter påväg ut på hemnet.
Så vi får vara glad att vi fick priset vi ville ha. Plus att han vill kanske köpa garderoberna kontant.
Så slipper vi ta med oss dom, så köper vi likadana till nya lägenheten istället.


Suck Jossan! ...

Suck Jossan! Jag är inte den bästa med tider. Är sällan sen men ofta väldigt för tidig. Jag gick en timme innan för visste inte hur långt de var att gå till salongen och så skulle jag in på Sannes och hämta ut min ipod.. Så nu sitter jag på en parkbänk 45min innan jag ska in till salongen. Börjar frysa, och tyvärr ser det ut som om de kommer regn.. Suck! Så typiskt mig! Nu har jag börjat smälta att vi ska flytta,inte kännts riktigt än. Men ikväll är andra visningen på våran. Får hoppas på det bästa... Skit regndroppar! Måste springa!


Lika mysig idag. ...

dsc02425 (MMS)

Lika mysig idag. Helt slut i ryggen idag..sov dåligt inatt pga det också.. Får se om de blir bättre annars får jag ställa in träffen med mikaela.. Måste börja träna upp min rygg.. Senare på eftermiddagen ska jag iväg och fixa naglarna och sen är de visning. Jobbade en stund idag också,vart en del bärande på skrikande småbarn så de hjälpte inte mkt.. Nej,nu ska den lama grönsaken försöka värma en vetekudde och lägga på ryggen.


Vi myser,inte ofta man får sån tur.

dsc02422 (MMS)

Vi myser,inte ofta man får sån tur.


Halloj!

Det blev söndag kväll istället, hade fullt upp hela kvällen.. (Och det var inte två timmar bara, Jocke)
Sen efter vi städat så var jag tvungen att göra 3st cheesecake! :)
Tog lite tid, var klar vid halv elva.

Idag hade vi visning, tyvärr kom de inte så många vi hoppats på men mäklaren sa på en gång när hon kom att det kommer nog inte mkt folk pga det fina vädret. Hon hade haft en visning innan och där kom det ingen.
Så får se på tisdag.
Hon råkade också tyvärr förstöra våran tapet i vardagsrummet när hon skulle blåsa ut ett ljus. Hade flytande ljus i en aroma lykta, den såg inte hon utan lyfte på hela locket och allt rann ner på tapet,möbel,golv och lister.
Men fått borta allt förutom en enorm flottfläck på tapeten. Men hon ska ju självklart stå för ny tapet. Men de är nästa att man får sälja lägenheten först sen får den som ska flytta in bestäma vad han/hon vill ha.

Hade lite fikabjudning idag, Siv,Micke,Titti,Tomas,Anton,Ewa,Hannes,Peter,Annie,Conny och Gunilla kom :)
Fick otroligt fina presenter.
Mina underbara tallrikar jag har kollat på fick jag :) Och en till Wii-kontroll och Wii-fit plus :)

Yeeeeaay! :D

Inga inlägg

Bortrest så det blir inga nya inlägg först före lördag kväll!

Ta hand om er.

Inväntar hjärtat.. Han är och gymmar. Då p...

dsc02399 (MMS)

Inväntar hjärtat.. Han är och gymmar. Då passade jag på och åka iväg och köpa lite gott på systemet! Överaska lite ! : ) Fira för jobbet och lägenheten! <3


JULIA 11 ÅR!

JULIA 11 ÅR IDAG!!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!




HÄLSOKRAFT!


HALLÅ HALLÅ HALLÅ!

VIKTIGT MEDDELANDE!!!!

OTROLIGT VIKTIGT MEDDELANDE!!!


MIN "DRÖM" FÅR JAG NU AVSLÖJA!!!

HÄLSOKRAFT ÖPPNAR YTTLIGARE EN BUTIK 2011.
NYA GALLERIAN I ERIKSLUND OCH BERÄKNAS ÖPPNAS UNDER SOMMAREN 2011.
JAG FÅR DÄRMED ÄNTLIGEN BÖRJA PÅ FAST ANSTÄLLNING I MIN UNDERBARA BUTIK!!
OCH MAMMA FÅR YTTLIGARE EN BUTIK.
PIA OCH BETTAN FÅR MERA TID OCH ALLA ÄR SUPERLYCKLIGA!!

ERIKSLUND HERE WE COME!!!!!!!!!!!!





JAG FÅR HÅLLA UT ETT ÅR TILL, MEN HAR VÄNTAT I ÖVER TRE ÅR SÅ ETT ÅR TILL ÄR INGENTING!!


TACK LARS, PUSS PÅ DIG!!


Hallojsan !

Sitter på Hälsokraft och inväntar att jag ska åka till jobbet.
Har varit och lunchat med Mamma, fixat klockan jag fick av Jocke och köpt en ny kalender!

Dom ville att jag skulle jobba imorgon,Onsdag och Torsdag. Men är faktiskt lite ego denna vecka.
Imorgon har jag läkartid sen har jag bokat med Sara. Onsdag måste jag fixa med med lägenheten inför visningen. Torsdag är jag på SPA hela dagen och på natten blir det att fara till Ullared.

nää, ska fixa lite nu.
Vi hörs ikväll!

Fest och bad!

Halloj!

Vi börjar med lite bilder från festen igår..


Kö till den fantastiskt goda buffén!!



Långbord :)



Anton, är kvällens bartender. Om jag inte minns fel så var det 10kr för en öl.
15kr för en cola och 35kr för en Rosa pantern så det var inte många som handlade.
Det var ju gratis bar i rummet brevid!



Mormor och Moster! ♥

 



Mormor och Morfar, vi firade deras 50års i bröllopsdag! ♥
Dom fick en resa till GBG med hotell och middag. Biljetter till Ugglas revy! :)




Systeryster!  Mamma och Titti ♥

 



Tre söta flickor, världens bästa Elin och Julia !

Crisse och Niklas!

Fler bilder från festen finns och ska ta och lägga in dom.. Men vi går vidare till badet nu, för ska snart fika med tårta! :)

 

Crisse leker baywatch!

Jag kastar mig ner i vattnet!



Och upp i all panik!!



Jocke tycker det var så varmt att han kunde stanna och leka med isen..



Mammas min säger väl kanske allt?!



Elin och Julia kastar sig vilt i vattnet!

Fler bilder kommer!!


Crisse och julia Myser innan vi ska åka iv...

dsc02392 (MMS)

Crisse och julia Myser innan vi ska åka iväg och ta ett dopp!!


Jocke är så lycklig! Första gången på tre ...

dsc02391 (MMS)

Jocke är så lycklig! Första gången på tre år som Wilma låter han komma nära utan att bli arg!


SMS-inlägg

dsc02390 (MMS)


Detta ska vi hitta, hoppas de syns.

dsc02389 (MMS)

Detta ska vi hitta, hoppas de syns.


Sitter på jobbet och dricker te..bygger l...

Sitter på jobbet och dricker te..bygger lego med tre småbarn.. Allt från rymdfarkost till paradishus! Väntar på att någon av mina barn ska dyka upp! :) ska sluta lite tidigare idag för ska ju skriva på papper för nya lägenheten! Jävligt nervös måste jag säga. Tänk om något går fel mitt i allt eller vad de kan bli för Knas. Vi kanske inte får våran såld? Hm.. Nej,nu ska jag duka fram för frukost! Vi ses


FLYTTAR!!

Testade nyss att MMS blogga, funkade bra! :) Kanske man hinner lite till.
Ska skriva ett inlägg nu, så ska jag försöka hinna med ett till snart.. Lite tidspressat denna vecka.

Känner mig INTE speciell alls......


TACK MAMMA OCH PAPPA , HAHA !!


Vet ni va .... Jocke och jag flyttar till en tre om max tre månader :)
Lite pirrigt, ska skriva papper imorgon..
Hoppas vi får våran såld.
Den ligger på hemnet nu om ni vill kika..
http://www.hemnet.se/beskrivning/637232?r=3

Ska hinna tvätta lite nu och äta, sen är det Greys, bloggar i pausen.

Testar mms Bloggar

dsc02377 (MMS)

Testar mms Bloggar


07.15

Sitter i soffan med en stor kopp te och kollar på tv.
Solen skiner och jag hoppas på en varm dag.
Har varit och hämtat bilen på Ryds så jag kan ta mig till jobbet, men ute var det inte speciellt varmt, men det kommer..
När jag har slutat ska vi nog ner på stan och kika på en vårjacka till Jocke och han kanske skulle köpa en ny skjorta till fredag.

Får se om vi får höra något om lägenheten denna vecka, det vore trevligt.. (Hoppas jag)
Det har tagit en jäkla tid att bestäma om den där fuktskadan. Suck&Pust!

Vi hörs senare, ska fixa lite nu! :)

Go´Kväll !

Halloj i mörkret! :)

Idag har Kerstin varit här och fikat. Och hon skämde bort mig rejält fast jag sagt ifrån.
Fick sex st underbara dessertskålar i min "mine" serie.
Tack tack tack!

Sen åkte jag och slingade mamma hår igen, möblerade om i hennes data/gym rum och så tränade jag lite granna.
Till middag käkade Jocke och jag Tacos, MUMS ! :) Och nu myser vi i soffan och kollar på Two and a half men.
Ska snart gå och sova tror jag, helt slut..
Imorgon jobbar jag 9.00-17.30, Onsdag 06.30-13.30 och Torsdag 06.30-13.30.
Onsdag ska jag antagligen till gyn, beror på om dom fått en vikarie på jobbet annars får jag boka om till nästa vecka. Onsdag eller torsdag ska jag även göra nagelförlängning. Och mamma ska få en, fast den ska jag göra själv. Blir fransk ! :)





..tänker på dig, vännen♥


VA I ******* !!!!!!!

VARFÖR ÄR DET SNÖSTORM UTE FÖR ??????????????????????????????

...mormor, nu lägger vi oss och drar över täcket... väntar på sommaren!

Ännu en solig dag!

Känns som äntligen våren är här för att stanna.. UNDERBART!
Längtar tills jag kan kasta in vinterjackan i garderober. Dock ännu för tidigt, för det är jävligt kallt vissa dagar.
Håret blev kanon, slingorna täckte en hel del av utväxten och der ser bra ut trots det lille exprimentet!

Jag har också ledsnat på mig själv och tycker att jag har råd att unna mig detta. Så har anmält mig till ett nagelprogram. Så jag kan äntligen få långa fina naglar, Skäms så mkt för mina.
Det blir nog bra, kommer få gå fem eller sex gånger kanske sen ska det vara bra.

Jobbade igår 9-18, det gick bra.. Vi var ute och hoppade hopprep två omgångar, ritade påskteckningar och såg på Trazan. Men det gick ändå rätt segt faktiskt.. Det tyckte båda Klara och jag.
Sen när jag slutade bar det hem till Gunilla och Conny, väldigt mysigt! :) Och lilla Albin var med, så busade lite och lyckades få några härliga leenden ! Och "lilla" Hasse..

Ikväll blir det påskmiddag hos mamma och pappa.
Jag har gjort påskägg till Crisse och Ankan, ska leka skattjakt ! :) Hihi, tradition. (Jocke har redan fått sitt, men funderar på att göra skattjakt till han också.)

Och vet ni va, snart kan jag berätta för alla i hela världen om min hemlis. :D
antagligen nästa vecka ...

Nu ska jag till jobbet, så vi hörs sen!



Solig morgon!

Härligt väder ute!
Tyvärr ska jag jobba hela dagen... puh! Men får se, vi ska nog ut en stund. Men tycker även att vi ska ha lite fredagsmys så kanske en film eller så.

Jag gjorde lite påskpyssel igår.
Så Micke & Titti fick en påskblomma. Mamma,Pappa och Siv,Lasse fick däremot vara försökkaniner för ett projekt.
Plantera påskliljor och pärlhyacinter i äggskal och lägga dom i en äggkartong med lite pyssel.
Kan ta bild sen, men det blev inte riktigt som tänkt.

Vi har inte fått reda på något nytt om lägenheten, börjar bli otåliga så får väl se.
Skulle vara skönt att få höra något, vi måste ju få en chans att lägga ut våran.

Hejhopp!

RSS 2.0