åhoj vilken morgonvaknande!

Trodde inte list människorna till balkongen skulle komma så tidigt, fick öppna dörren i täcke .. PINSAMT!..
Dom är inte riktigt klara än, en bit fattas och dom skulle komma tillbaka innan jag åker till jobbet.

Men fick tag på låssmeden iallafall och fick en tid av henne på torsdag. Måste ju vara hemma så inte katterna bråkar för mkt med henne ..
Sen snart, kanske vi slipper alla hantverkare .. Men byggessen har inte visat sig, fortfarande betong på fönstrena. Golvet är fullt med jätte betongklumpar. Ingen tak blir byggt. Skulle varit klart Juni. Hm ..
VD:n har inte ens svarat på mina mail. Styrelsen har inte hört av sig något mer, så kommer nog kontakta Riksbyggen snart.
Är så trött på allt detta nu ...

Igår var det Hälsokraft och idag är det NoaNoa. Sen resten av veckan är det Hälsokraft.


Vi hörs senare!

Weleda Kurs



Weleda är en helt ekologisk,biodynamisk och dermalogisk testad serie.
Vi har sålt Weleda länge och det är en superfin serie.
Deras tänk att otroligt bra och prisvärda produkter.
Kroppens största organ är ju huden och massera in massa skit i huden är inte det bästa.
Weledas produkter är så rena att du kan faktiskt äta dom, ja de är sant! (Kanske inte så gott)
Och dom funkar!
Funderar faktiskt på att byta från min älskade Rosenserie till Weleda. För har fortfarande lite hudproblem kvar och Rosenserien har gjort det den kan på mig nu. Det bara underhåller just nu känns det som. Weleda har egenskaper i deras Mandelserie som kan göra mer för mig tror jag.

Kursen var jättebra, fick även en matig macka och en härlig fruktsallad till efterrätt som serverades med massa tillbehör. Fick en riktigt bra bok om alla produkter, vad dom innehåller exakt och vart det kommer ifrån. Hur det har behandlats m.m.


Tidigare idag var jag som sagt på Zonterapi.. AJ AJ AJ ! Gjorde superont idag, men det gör även mkt nytta.
Mår väl lite sådär just nu.. Har lite svårt att skriva på tagenterna och så, men de är alltid som värst efter en behandling. Dagen efter är det jättebra.
Tack Bettan för idag. ♥

Åkte sedan till Mikaela och Mattias. Umgicks med dom några timmar.
Väldigt trevligt och mycket god "misslyckad" äppelpaj. MUMS!
Vi har en frukostdejt på Torsdag nästa vecka. Dresscode PYJAMAS ! ;)

Sid har ätit upp en del av min favoritkofta. SUCK&PUST! Så åkte iväg och köpte en piptuggis åt honom. Leksak för hundar istället. Men just nu behandlar han krokodilen som sin bästa vän. Går och bär på honom vart han än ska och lägger honom brevid sig när han ska vila.. Haha ! :) Får åka och köpa en till Ellis imorgon med. Fast dom blir lite fundersama när den börjar pipa helt plötsligt.

..ska sova nu ! Börjar 09.00 och slutar 17.00 imorgon. Helen är ledig så jobbar för henne.

Eftermiddags mys !

Idag var jag och försökte hinna småskylta lite .. Men hann inte så mkt som tänkt.
Men tack för lunchen Mamma!

Jenny kom strax efter tre, men sin lilla tjockis mage! .. Riktigt avis, vill också! :)
Nille hade tydligen känt bebisen igår för första gången, han har längtat efter det.
Hade iallafall en mysig fika stund med Jenny.

Imorgon ska jag till nästa "gravidmage" .. Mikaela och jag ska ses.. Länge sen, har alltid långa mellanrum mellan våra dejter.. Bara blir så.
Hon har lite större mage för hon är fem veckor längre fram.
Ska bli kul att se henne igen.
Blir även zonterapi, klockan elva hos Bettan. aj aj aj ! Men det är bra, funkar bra och tycker det verkar funka.

Jobb fredag och lördag på NoaNoa.
Helen, hoppas det går bra för dig på fredag.. Ska tänka på dig!


Jocke och jag började planera vårat vardagsrum. Vi har fått en helt superduper crazy idé men kommer inte avslöja något.Vi ska klurar och om de funkar.


SOV GOTT ALLESAMMANS!

Läkerol

Sitter och knaprar på Cassis Läkerol.
(Överdriver konsumtion kan ge laxerande verkan) Hm .. snart en ask i magen ..
Kollar på Idol, vi spelade in .. För vi var på gymmet nyss så missade de.
Har väl inte riktigt fått en favvo än, förutom han som är 47 år (eller någont sånt). Coolt att anmäla sig bland alla 17-23 åringar. Bra jobbat!

Har ni någon favorit än, som ni hoppas går vidare?

Imorgon ska jag till Hälsokraft som sagt, luncha med Mamma sen ska Jenny komma hem till mig vid halv tre ungefär. Får se om jag bakar någon paj eller om jag köper något.

kort och smått.

sov gott.

Banan

Ett tips!

Det är viktigt att komma ihåg detta tips..

På många sidor står det att man ska blanda en mosad banan, avocado och olivolja.
Jag gjorde samma sak fast med kokosfett.
Gör inte detta, ha bara kokosfett!!
Kokosfett gör håret mjukt,glansigt och återfettat.
Med banan blir det bara trassel och bananen är otroligt svår att få ut ur håret.
Och det är äckligt !
Ha inte banan i håret!
Bara kokosfett!

 


snuvig brud ..

snuvigt värre är det här idag, men lika glad för det.
Har precis startat en tvättmaskin och en diskmaskin. Och vet ni va, kom på mig själv sucka när jag ställde in i diskmaskinen. Nu får jag ge mig, vad ska jag ha? En robot? nej, fy fy Jossan. Inget klagande!!
Har faktiskt inte tänkt att göra så mycket idag, slappa i soffan. Småplocka lite hemma.

Imorgon ska jag nog till Häls♥kraft och skylta.


skriver mer sen, har inte så mkt att skriva just nu.

Jag ♥ Hälsokraft


..Min stora kärlek, min extra familj, min framtid är Hälsokraft.
Ni kommer nog få höra en hel del om detta. Det får dom flesta runt om kring mig också. Dom stryper väl mig snart.
Jag går dit, njuter av varje sekund. Av allt jag lär mig varje dag, nytt hela tiden. Njuter av min lilla extra familj man har där.
Det må vara en risk att skriva sånt här. Eller risk och risk, jag kan ändå inte radera gamla inlägg från internet så spelar egentligen ingen roll. Söker man på mitt namn, kan man hitta på sid 10 eller så - min blogg.
Händer det så gör de det, men kan tyvärr inte göra något åt de.

Och man måste vara egoistisk i jobb. Så är det bara.. Jag har lärt mig de tillslut.
Något jag har också lärt mig, enkelt och lätt är det. Det är att man måste trivas att gå till jobbet varje dag. Måste känna att man gör någon nytta och trivas med dom man jobbar med. Otroligt viktigt. Jag är kräsen på jobb. Vill inte ha vad som helst. Isåna här tider så får man ta vad som helst egentligen. Men även om jag gnäller mkt. (Förlåt för alla drabbade av min gnäll).. Jag har ändå tagit lite jobb jag inte egentligen tyckt om.
Och det får jag vara stolt över.
Men kan inte låta allt hänga på Joakim. Han är världens bästa ändå och har stöttat mig genom allt detta.
Och det har varit ett tag. Det är snart över. Det har varit mycket tråkigt under några år nu, men allt börjar ljusna. Då kan vi börja vårat riktiga liv ♥
(inte nu, missförstå inte mig)  ska Mormor få bli Gammelmormor ;)


Hur är det med er annars då?
Med mig är det bra, men är lite hängig. Näsan strular med sina infektioner som vanligt. Trycker på rejält. Blir aldrig riktigt frisk. Huvudet spränger och är väldigt trött. Men trycker i mig allt jag kan. Ska inte bli sängsliggande, aldrig !
Men ska jag berätta en sak, idag är nog första dagen på över fem år jag inte skakat något.
Haft lite krypmningar men just nu kan jag leka kirurg så stadig är jag. :)

Imorgon ska jag jobba 12-17, nästa gång fredag 9-17, Lördag 11-15.
Veckan efter blir det en hel del Hälsokraft ♥ .. Mamma och Pappa åker ju och lyxar upp sig på Rhodos.


Vilka vinner valet?







SES :D


äntligen !!

äntligen, äntligen, äntligen!! :D
En riktigt rörmokare och ingen idiot som kommer.
Det var ju inga problem att koppla in det där?..
Kommer fungera alldeles utmärkt, enligt denna nya rörmokaren.
TACK, för jag är så sjukt trött på att diska varje kväll .. Och de är inte lätt att få bort allt flott för hand..

Tack till Siv som tipsade om honom!
Warpmans, ni behöver en utbildning.


Hinner inte skriva sådär jätte mycket .. Ska snart åka iväg till jobbet.

Vad ska ni göra i helgen?

Jag ska jobba,ut och äta, hem till siv och lasse på tacos.
Städa ur mitt förråd och sortera grejer.


KRAM!


Jag är urdålig!

Totalt glömt bort alla bilder, från kolmården, kick offen m.m...
SUCK SUCK SUCK!
Det kommer, någon dag..

Sen såg jag att mitt sms blogg angående Jocke dag igår inte kommit in, så får de när det dyker upp här inne.

Och micke, du ska få tillbaka ditt usb minne som jag lånat för länge nu.. Hehe :)




Idag har jag jobbat på ♥ .. Bettan och jag, vi städade och fixade vid kassan. Det behövdes om man säger så.
Fick trevligt besök utav Siv och Gitt.. Hoppas du blir nöjd med skorna Gitt! :)
Senare när jag slutat, åkte vi och hälsade på Nille och Jenny. Kollade hur det gick för dom med renoveringen.
Jenny´s mage har växt jätte mycket på så kort tid och lille saken har börjat med riktiga karatesparkar! :)
Hem och åt, sen slingade jag mammas hår :) Var ett tag sen , men hon blir inte gråhårig den lyckosaken. Hon blir bara mörk. Hm .. Kanske går i släkten :D Fast får jag bli gråvit som Majsan var, då vill jag bli det. Hon var så fin i sitt hår...  Oj, va jag babblar massa konstigt.

Imorgon blir det jobb Noa, sen gym .. :)

Får se om jag lägger in ett inlägg imorgon innan jobbet.
Måste upp tidigt iallafall, dom stänger av vattnet klockan åtta.

Hejsan svejsan!

Skepp O´hoj!

Goddagens mina underbara godingar!
Hur står det till med er, allt väl?

Med mig är det bara bra, har jobbat mellan 12-17 idag.
Började dagen på ♥ och där blev det datakrasch! PANGBOOM!
Inget funkade och Fredda, snälla rara Fredda tog batman bilen hit och fixade det åt oss.

Efter det iväg till det andra jobbet, gick bra idag. Har fortfarande lite svårt att kombinera enligt deras stil. Men lär mig nytt för varje dag som går. Och tack&bock har jag Helen där som ställer upp och hjälper mig.
Idag har jag valt ut en till klänning, för kan inte ha samma hela tiden. Så det fick dom fixa åt mig. Så har två olika att byta mellan iallafall.
Ska nog köpa till en bastopp att ha under, så jag inte behöver ha underklänningen hela tiden också.
Kanske ett skärp med också.

Hem efter det, mkt regn kom det ner idag. Lagade Pasta Carbonara och sen iväg till gymmet. Ingen lugn dag detta inte.
Körde mitt pass på gymmet, ökade på varje station så nästa gång får jag öka på vikterna.
Kommer bli superwomen, Haha! ;)

Helgen:
Fredag - Blir nog bara mys hemma, ska upp och jobba.
Lördag - Jobba ♥, sen ut och äta. Fira Kerstin så ska ut och äta tapasrätter eller meza. Hm, minns inte vad men blir nog riktigt mysigt. (Vågar skriva detta här, trots att det är en suprise. Kerstin vet ju inte om denna blogg :)
Söndag: SOVA, sen gymma.



Nu ska jag ta och duscha och hänga tvätt! :)

Ha det toppen! :)





Hittade denna och var tvungen att lägga in den.
Guuud vilken sötnos!! :D
Min Julia!



Om någon undrar
♥= Häls♥kraft.




Ledig dag!

Idag är jag ledig, ska tvätta lite och försöka fixa iordning lite här hemma.
Sen ikväll ska vi till gymmet för en personlig tränare ska sätta ihop ett program åt oss.
Efter det blir det hårdkörning på gymmet, kommer bli perfekt att börja röra på sig igen. Saknat det!


Jag jobbar tis,onsdag,torsdag,fredag och lördag! :)

Tis:Noa, Onsdag: ♥, Torsdag: Noa, Fredag: Noa, Lördag: ♥.
Söndag ledig ! :D

Och veckan efter det är det tre dagar jag är bokad på Noa.



Kick Off 2010

Fick som vanligt mkt fina presenter från leverantörerna. Alltid lika kul, fick även se lite nyheter och provsmaka lite nytt. Mini mässan är väldigt bra !
Maten på middagen var inget speciellt. Brukar alltid vara så bra men denna gång var det faktiskt ganska dåligt.
Tråkigt men frukosten var helt fantastisk!  Åt nästan bara pålägg och inget bröd. Haha !
Kvällen var ju rolig också, men blev lite segt senare för bandet var inge vidare tycker jag inte.
Kurserna på söndagen var riktigt bra, speciellt den sista. Lärde mig otroligt mkt!
Båda kurserna handlade om matsmältningen och enzymer och vad som händer med resten av kroppen och det inte funkar. Väldigt lärorikt!



Enzymer är proteiner (äggviteämnen) som fungerar som katalysatorer. De sätter igång en kemisk reaktion i kroppen, eller påskyndar den. Som katalysatorer förändras de ej själva av den kemiska reaktionen. Varje enzym har en specifik funktion och kroppen behöver olika enzymer också för att neutralisera de fria radikaler som uppstår i ämnesomsättningen.

Enzymer behövs för alla kemiska reaktioner som sker i kroppen. Inga mineral, vitaminer eller hormoner är verksamma i kroppen utan enzymer. Alla våra organ, vävnader och celler fungerar med hjälp av metaboliska enzymer.

Enzymer syntetiserar, dvs. bygger kroppens struktur genom att syntetisera (skapa) större molekyler. Enzymer kan också hydrolysera (bryta ner) större molekyler till mindre genom att lägga till vatten till en större molekyl.

Har man för lite enzymer som inte klarar av att smälta maten helt och hållet kommer det ut som gifter i blodet som immunförsvaret måste angripa och då är risken stor för sjukdomar. Virus och bakterier kommer in utan att immunförsvaret angriper för dom är fullt upptagna med resten.

Det finns tre olika enzymgrupperingar:

  • Metaboliska enzymer som driver kroppen
  • Matsmältningsenzymer som spjälkar maten
  • Matenzymer som finns i rå mat och startar nedbrytningen av maten


Go´kväll kära vänner!

Idag gick det kanon .. Jag har gått in med attityden att jag kör min stil på kundhantering och kör på så länge de går. Är dom inte nöjda så det värsta som kan hända är att jag får sluta.
Idag gick det galant, sålde för mkt och alldeles själv! :)
Riktigt nöjd med mig själv! ..

Nu ska Jocke och jag woka .. Sen ska jag packa och försöka få ordning på peruken.. SUCK&PUST!

Skriver kanske mera sen,måste hänga tvätt nu! .

Grand opening!

Det gick bra , mkt folk hela tiden .. Idag jobbar jag mellan 12-17.
Det är ju inte riktigt Jossan jag får vara där. Det är lite regler man måste hålla sig till .. Mkt mera pressa på kunderna kläder och bara ge dom mer, mer och mer. Och sedan yttligare lite till .. Får aldrig fråga en fråga som do, kan säga nej på?!... Hm ..
Sen , ja det är mkt regler. Ska inte ta alla här .. Men vi kämpar på! :)
Det är ju inte likt service som på Skokanonen och Hälsokraft. Tycker nog bättre om den servicen också, för då tvingar man inte sig på kunden.

Igår försökte vi fixa iordning våra peruker. Gick väl sådär. Min är inte klar på långa vägar.
Vet inte ens vad jag ska ha på mig .. Får klura ikväll.

Måste stryka mina kläder nu, suck .. Ses sen! hihi :)

Krambanan!


Noa Noa Assistenten är helt jävla ******* SLUT!!!

Det har varit tre otroligt hektiska dagar.. Jag som varken ska eller får stressa, har stressat mer än vad jag någonsin gjort.. Har fått lov att t.ex plasta av kläder med ena handen och hänga kläder på galge med den andra. Haha , typ så ! :)
Jag är svullen och har utslag i ansiktet som jag inte kan förklara riktigt..
Nu är iallafall butiken (nästan) redo för Grand opening imorgon. Jag är inte riktigt överens med kassa än, eftersom den är på DANSKA.. Och vet ni vad, manualen är också på DANSKA. Allt är på DANSKA. Mitt favoritspråk som jag förstår så "mkt" utav..
Sen måste jag lära mig något som jag inte riktigt tycker om men, typ "pressa" på saker till kunden .. MERFÖRSÄLJNING..  Det kommer en mystery shopper varje månad och sköter du dig inte så kan du ryka. Hm ..
Man ska även få in kunden i provhytten annars är det minus.
Jaja, men får väl vara så ett tag nu .. Får skicka in Farmor som en "Kund jag inte känner" och få henne att köpa massor .. Haha! :)

Jocke tycker min outfit jag fick till öppningen, ser ut som en folkdräkt.. Haha , ska ta på mig imorgon så ska ni få se hur jag ser ut.

Är så fruktansvärt nervös så kan jag dö, men det kommer och ska gå bra för mig !!!!!



Affe, min underbara "storebror" .. Som alltid funnits där - under många många år ..
Du kommer vara enormt saknad och ingen kommer aldrig kunna ersätta dig.
Du var och kommer alltid att vara u n d e r b a r a s t e - f i n a s t e - s n ä l l a s t e ♥
 
.. hoppas du har det fint och fridfullt nu!
Ingen kommer aldrig glömma dig !


Hej och Hejdå

Ledsen, jag kommer nog vara en usel bloggare i några dagar.
Helt slut, förklarar sen.
Nu skriker min kropp efter min säng!

Godmorgon!

Vädret är lite halvjobbigt just nu. Ibland är för kallt och ibland för varmt, svårt att klä sig på morgonen.
Tycker faktiskt det kan bli lite höstigt nu.. Sommaren är ändå över tyvärr, så sätt fart med lite höstfärger!

Åkte med Mamma idag, börjar klockan tio så hinner med en kaffe här först. Inte så jätte nervös men känner helt klart av fjärilarna i magen. Tycker inte om den känslan, extremt obehaglig känsla.

Imorgon börjar träningen på gymmet, kommer bli bra tror jag! Ska försöka köra tre gånger i veckan! :)
Vi börjar och testa med Tisdag,Torsdag och Söndag.

Nu måste jag hinna med en kopp kaffe!
Ses

Tyvärr!

Ni får vänta en dag till på bilderna..
Blev nyss en ny kräftleverans och dom måste kokas genast!

Ses!

Halloj hej hej! :D

Nu såhär mot kvällen är jag en glad prick.
Tidigare idag var jag inte så glad.
Kranen vi skulle ha satt in för att kunna ha diskmaskin vägrade Warpmans sätta in.
Anledningen var att han sa att den skulle läcka. Frågan är ju om de är sant eller om han bara vägrade för den var begagnad? ...

Jag fick låna pengar av mina snälla föräldrar. (Hade ju inte planerat månaden med ett sådant köp).
Och åkte till Bauhaus och köpte en ny kran.
Dom kommer på tisdag igen och nekar dom denna kan dom fara och flyga.

Så måste tyvärr diska ett tag till, blev rätt deppig där ett tag .. Eller snarare, satte mig och stört tjura som en liten tjej jag är... Haha ! :)

Igår kväll fick Micke och Titti ta en promenad hit, vi hade lite problem med att få fast ny kontaktuttagen och dimmern i sovrummet.
Tack Tack för det! ♥

Idag annars, skulle träffat Jenny men hon hade så mkt med nya lägenheten. Så fick följa med Pappa till Södertälje och kolla till båten. Såg bra ut och den kommer hem imorgon.

Vad händer i helgen då?

Lördag:
Jobba Jobba Jobba, börjar även tidigare för Mamma ska ju skjusa grabbarna till Södertälje.
På eftermiddagen ska jag hem och städa sen förbereda maten inför Crisse och Ankan som kommer runt sju.
Det blir Heta räkor till förrätt, grillad karré som jag marinerade imorse, potatisgratäng och chipotelsås.
Ananaspaj till efterätt :)
Sen kan jag tänka mig att det blir livat värre med spel.

Söndag:
Upp och hoppa! Födelsedagskalas på Rörverksgatan ! :D Mamma har ju fyllt år och imorgon ska Västerås släkten fira henne ♥

MÅNDAG: BÖRJAR PÅ NOANOA!! :D
Gick förbi butiken idag igen,dom har hunnit långt och ser riktigt bra ut! Hoppas man passar in, lite nervös faktiskt! .. Men det går nog skit bra..

nu ska jag fortsätta kolla på fotbollen.

Vet ni?

Senast på söndag kommer uppdateringen med bilder från kolmården :)

Hinner inte skriva så mkt just nu, ska snart ta ut färgen ur håret.
Men vi ses imorgon.


RSS 2.0