Delar av Antons tavla ..

img_4374 (MMS)

Delar av Antons tavla ..


Graaaattiiiiiiiis Mormor!! Ses nästa veck...

Graaaattiiiiiiiis Mormor!! Ses nästa vecka! ;-) Är du snäll kanske du får ett påskägg ;-)


120329


God kvällens !

Slutade åtta, sedan bar det hem till målningen. Klar med Antons tavlor, äntligen. Ska inte göra om dom mer, tycka om eller kasta är det som gäller nu. För kan nog inte göra så mkt bättre nu.
Ska börja på Farmors tavlor imorgon tror jag.
Försöka ha dom klara till Söndag..

Denna dag har varit ganska påfrestande på flera håll .. Känner mig lite nere, upprörd och ledsen. Men målningen hjälper mig..

Såg ett ordspråk på en väns blogg:

Strong people always have their life in order.
Even with tears in their eyes.
They still manage to say "I am okey" with a smile :)















Svar: Vi åker den 3-4 Juni och de är ingen fara.. Den håller enda till hösten. Kan inte åka när de blåser så, vill inte ligga och spy i onödan..


Nu är våran "Delux" kryssning bokad! :-) S...

Nu är våran "Delux" kryssning bokad! :-) Ska bli så mysigt! Tre rätters middag och mousserat ! Fri minibar och en gigantisk relax avdelning med artificiella solar (tror de hette så!) Skulle egentligen åkt denna månad när vi har fem år ihop men de blåser alldeles för mkt och vill inte tillbringa tiden inne på hyttens badrum.. Nästa vecka är de resa till Tranås, ska bli super mysigt!!


120327


Hej hopp!

Jobbat idag som vanligt, men det var en väldigt seg dag. Kändes som 1 timme per minut.
Var på Ikea på rasten och köpte mer sten till balkongen.
Jocke sprang dit efter jobbet och köpte en "Bekväm" till balkongen.. Funkar bra ihop med grillen och så köpte han lite myslampor. De blev riktigt bra. Balkongen blir nog helt klar till helgen.
Men imorgon ska vi inviga den lite, grilla ihop med Siv,Lasse och Anton. Grabbarna ska se fotboll så de passar ju bra med lite käk också ! :-)

Jag fixade käk och började tvätta direkt efter jobbet. Och nu när han drog till fotbollsträningen så passade jag på att städa lite mer i lägenheten. Blir så mkt fortare smutsigt och dammigt pga av katterna.. All kattsand, päls och alla tassmärken.. Suck , men dom värt de ♥

Beställde Systemkameran idag som jag ska få av Farmor i födelsedagspresent. Den blir nog riktigt bra, längtar tills jag har den. Kunna ta riktigt bra,fina bilder och kunna ta massor på Smurfen ! :-)
..Älskade Smurf, snart är du här! ♥

Nej nu ska jag ta och lägga mig på spikmattan och hoppas på att min inflamation försvinner snart.

Äntligen värme!

img_7887 (MMS)

Äntligen värme!


120325


Gårdagen bestod utav jobb i City först till kl 15.00 sedan bar det raka vägen ut i solen ..
Började måla Anton tavlor, efter målat om dom ca 5-7 vardera gav jag upp...
Visade dom idag så ska göra om dom lite till med silver istället för gul som han valde först.
Hoppas verkligen att jag kan få till dom.. 
 
Senare på kvällen var det grillning på Rörverket, Jocke håller på med deras kök fortfarande .. Det är lite försenat pga att Ikea slarvat bort deras order om bänkskiva. Suck !

Vaknade imorse av att Mickan ringde, hade ingen aning om att klockan var så mkt. Upp efter det och käkade lunch, sen bar det av till Ikea. Vi fick balkong golv utav Mamma och Pappa. Dom tyckte att Jocke har tjänat in de ;-P Så jag tackar och tar emot. Nu har vi nytt fint golv på balkongen, super fint blev det!
Shoppade även lite blommor och sen såg jag ut två solcellsslingor jag vill ha.

Ikväll var vi och käkade våfflor hos Siv och Lasse, Tack för de !

Vad händer i veckan då:

Måndag: Jobb
Tisdag: Jobb
Onsdag: Träffa Jenny, Jobb, återbruket, Shoppa träplankor till balkongtaket.
Torsdag: Städa X-rummet inför spackling. Jobb
Fredag: Jobb, sedan mysa med hjärtat. Fem år ihop ♥
Lördag: Jobb, sedan fira Pappa!
Söndag: Måla taket i extra rummet (Kanske lägga golv)

Ellis myser, sid sover... Jocke sliter i ö...

img_5248 (MMS)

Ellis myser, sid sover... Jocke sliter i över 30 graders värme på balkongen, jag småstädar lite då och då ... Haha, skön söndag! :-)


120322



Har inte så mkt att skriva ikväll , batteriet är snart slut också. Och orkar inte hämta laddaren.
Ligger i soffan och slappar.
Direkt efter jobbet så åkte vi hem till Siv och åt god mat. GRATTIS Anton, igen ;-)
Efter det gick vi hem, Jocke åkte vidare på träning och jag påbörjade städningen.
Startade en tvätt också samtidigt som jag rensade ut garderoben.

Så känner mig extra duktig såhär sent på kvällen ! :-)

Igår var vi hos Mickan och Mattias, käkade ihop. Väldigt mysigt ! :)
Favoriterna .. Älskade Liam, vem är sötare än du?
Min gullplutt ! :D

Imorgon kväll ska vi hem till Micke och Titti. :-)


Ses

120321


Blev något konstigt förra inlägget, slutade mitt i en mening "man ska prata" ... Minns inte ens vad jag skulle skriva.

Varit på kurs ikväll, mkt mkt givande på många håll.Men fick framför allt hjälp personligen. Jocke och jag har ju försökt aktivt nu i ett halv år att bli med barn, inte hänt så mkt på de fronten. Så har fått "recept" vad jag ska äta för att stödja kroppen och maxa chanserna. Funkar inte detta så ska vi på utredning. Så nu håller vi tummarna !

Byter ämne ...

Köksfronten: Börjar ordna upp sig, tack vare en underbar själv på Trygghansa vilket är föreningens försäkringsbolag. Som förening själva inte vill blanda in. Så nu håller vi tummarna.

Hästen på City Gross: Den var slut, SUCK! Skulle köpt den på en gång.

Gjort barer till Hälsokraft att bjuda kunderna denna vecka. Dom är mkt goda och väldigt uppskattade. Passar bra som tex mellanmål till småbarn som vuxna. Mkt nyttigheter.

1dl Mullbär
1dl Tranbär
1dl Gojibär
1dl Naturella kokosflingor
1dl Pumpakärnor
2msk Kokosolja
1msk Maca pulver (Frivilligt)
Honung efter behov.
Mixa ihop och forma till barer eller någon form man önskar. Kanske i iskubsform eller bollar.
Förvara i kyl eller frys.


120320


Sitter fortfarande kvar i sängen , på tvn går Jims värld .. Kaffe i handen och försöker samla energi för att ta mig till duschen.. Börjar jobba kl 12, ska gå till jobbet idag. Vädret är inte alls lika fint som igår :(

Igår var jag på förmiddagen hos Fanny, lekte med söta Douglas och fick se deras nya hus.
Vi käkade lunch ihop, sen bar det av hemmåt. Skulle ha träffat Mickan, men Liam är lite sjuk.

Istället blev det Ikea med mor, hon köpte belysning till köket.
Kollade på lite balkong saker, MYSFAKTORN är hög ! :D
På kvällen var det dags för ljusparty hos Mia. Shoppade lite votivljus och teljus. Fräscha dofter :D
Finns så mkt fint, men så så så dyrt !
Beställde ett ljusparty hem till mig den 18/6, så hojta till om ni vill komma.
Man ska prata

När jag var in på City Gross igår så såg jag en trähäst, den var svart med massa mönster. Men finns den kvar i dag ska jag köpa den och spraya den vit. Ska ha den i lilla rummet på en hylla.  Blir nog super fint och värt varje krona. För den kostar bara 10kr ;-)
Man kan hitta riktiga fynd ibland på City Gross 10:- avdelning.

Längtar tills de rummet är klart, bara gå och mysa att allt är nästan klart.
Badrummet och köket förtränger jag ídag. Orkar verkligen inte med det.

I påsk, det ska bli så himmlans mysigt! :D
Jocke och jag funderar på att åka tidigt på fredag och glida förbi Jönköping. Kolla in Tomas när han ställer ut sin bil. Sedan iväg till Mormor och Morfar där vi ska tillbringa Påsken.
Hoppas på fint väder :D


Kanske dags att sätta igång dagen , hm ..


120315



Som ni alla vet, så har vi en fuktskada i badrummet som är under reparation. Dom har skottat sönder taket.

Vet ni nu då ?....

Vi har en fuktskada i vårat NYA kök, från TAKET !!!!!

Vid såna här tillfällen önskar jag mig en ...

Vid såna här tillfällen önskar jag mig en boxningssäck!


ÅH!!!!!!

ÅH!!!!!!


Nybadad Sid!

img_1062 (MMS)

Nybadad Sid!


120313


..Sitter hemma hos Mammi & Pappi. Nyss käkat mat som jag tillagat, vi håller ju på att riva ena delen av köket för dom börjar bygga upp det nya i helgen.
Jag jobbar tyvärr hela helgen. Denna helg suger faktiskt, riktigt jävla tråkigt att jobba 9,30-18,00 lör-sön.
Men sånt är livet ! :-) Men annars har jag en fantastisk arbetsplats med mysiga jobbarkompisar ! :)

Imorgon mellan 8-10 har jag brandskyddsutbildning. Lära sig att hantera brandsläckare,filt m.m.
Så de blir en lång dag, öppnar sedan butiken och jobbar normalt till 18,30 men får ta ut en timme nu och en timme tidigare nästa gång jag har en sån tur.

Idag har jag haft lunch med Farmor, jag bjöd på skaldjurssoppa och egen grillad toast med vitlök. :-) Rikigt mumsigt.
Vi satt på balkongen, otroligt fint väder. Längtar som en tok att göra iordning balkongen..

nej, fan nu får jag så jäkla mkt skäll av farsan att jag sitter här så de är bäst jag rör på fläsket !!

120312


Jocke & Jossans dröm !

Kan bli verklighet till nästa sommar?!

Adria Adora 563 PT

'


120311


Gårdagens festligheter blev väldigt trevligt resultat.
Vi hade super trevligt och myste framför tvn med Melodifestivalen. Inte sett ett enda avsnitt tills igår men de var roligt ändå.
Minna var på toppen humör hela kvällen. Och toksöt när hon testade sin dessert, Hallon. Surt surt! Hihi :-)
Umgicks flitigt med Nille och Jenny förut, men med tiden har de blivit mindre. Mkt som spelar in, dom renoverade mkt ett tag och vi, underbara Minna kom till världen, jobb m.m. Men hoppas på att de blir mera i framtiden, Jenny och jag ses ju lite mer iallafall.

Dom åkte hem vid halv elva, Jocke och jag kände att vi inte riktigt var redo att sätta stopp för våran lördag så vi begav oss till Christine och Jonas. Våldgästade dom lite, mkt trevligt ! :-)

I fredags var vi i Riddarhyttan hela dagen , super skönt! :-)
Längtar som en tok till en egen husvagn, snart så ! Vi satsar på Husvagnsmässan i September.

Imorgon jobbar jag mellan 12-16, vid 19.00 har jag ett Mary Kay party.
Jenny har börjat med de och ville komma igång, så de är klart man ställer upp. Blir nog mysigt, lite tjejer, lite smått och gott att äta och dricka. Kolla produkter, känna och pyssla.

Tisdag är jag ledig, då kommer Farmor på Lunch :-)

Nej, nu ska jag kolla lite tv!
Hej hopp!

Förbereder kvällens festligheter!

img_0148 (MMS)

Förbereder kvällens festligheter!


120308



Ska alldeles strax åka till jobbet.. Sista dagen på denna sköna arbetsvecka. V3 är min favorit, jobbar mån-tors och ledig fredag-sön. Och början på vecka fyra är inte så dålig heller, 12-16 måndag och ledig tisdag. :-)

Imorgon ska vi gå upp i bra tid för att bege oss till Riddarhyttan. Underbara fantastiska Joakim har tagit ledigt för att tillbringa en ledig dag ihop med mig. ♥ Så vi åker till vårat smultronställe, där Siv och Lasse är :D
Blir nog en alldeles perfekt dag!

Måste bara få skriva att jag har gjort ett sånt kap till man, han fixar och donar. Behöver nästan aldrig be om något och gör jag det så är de redan klart. Iallafall om de är på de tekniska,bygg eller tvätt sidan ! :D
Igår hade han lagat soffan själv. Den har ju tydligen släppt från armstödet, dom har bara häftat ihop två spånskivor. Suck, men de är nog så med dom flesta soffor. Inte bara ikea, det är inte så mkt arbete bakom dom.

Idag ska vi försöka laga katträdet som någon tyckte om att ta satts ifrån så de gick av .. :/
Men vi har en plan, så får vi se om de funkar.
Gymmet ikväll vid åtta också, hem och äta efter jobbet först för annars kommer jag inte orka något alls.
Jocke är duktig att gå upp vid fem till gymmet, jag gjorde de en dag denna vecka. Är stolt över de ja .. ;-)

Snart är det dags för födelsedag, 1 månad kvar .. Massor som fyller nu i Mars och April.. Både i Jockes släkt och min släkt. Hade folk tråkigt på sommaren eller? ;-)



120307



Lavendelblommor är nog något som kommer få vara på balkongen i år .. Klarar varmare klimat och inne på vår inglasning behövs de nog. Och den underbara doften är bara ett plus.
Längtar tills man kan börja fixa där ute, det kommer bli min lilla avslappningsoas.
Längtar efter att komma hem en sommarkväll, sätta sig där ute med lite tända ljus och ett glas vin eller en kall öl och njuta av solnedgången.
F A N T A S T I S K T !


120307

  Startar morgonen med Smoothie, innehållande yogurt med passionfrukt sedan tillsatt en banan, jordgubbar,vinbär,björnbär och så hällde jag i lite Aloe vera jucie och Maca pulver.
Maca pulvet har en väldigt stark ÄCKLIG smak, man kände det men de gick iallafall lättare ner än att bara dricka det i ett glas vatten.
Maca är väldigt näringrikt och innehåller även mkt bra saker för musklerna nu när man tränar. Men framförallt ska det stimulera så de ska bli lättare att bli gravid .. Värt en chans tycker jag! :-)
Lite te och Aloe vera dryck :D

Mickan skulle kommit hit, men Liam vart sjuk igen stackarn ! ..
Jag har städat lite, skulle dammsuga men jag lyckas inte byta den där jäkla påsen! Det är något fel !
Men har iallafall förberett allt, så de är bara dammsugning och skurning kvar. Tvättmaskinen står på full fart!

Ska iväg och jobba vid 12, jobbar med Mammsen idag. Inte ofta det heller ! :-)
Solen skiner idag, men det är snorkallt! ... Hoppas det blir lite mer värme till fredag !

Dåligt med bloggande. Tänker sova nu men s...

img_4608 (MMS)

Dåligt med bloggande. Tänker sova nu men skriver imorgon! Bjuder på denna bild så länge! Sid försöker nå desperat dom sista dropparna i mitt glas.


Nu är samlingen med tavlor klar!

img_6723 (MMS)

Nu är samlingen med tavlor klar!


120301


Första Mars ..

Solskenet är borta men lika glad ändå, för jag har klippt mig idag och Söta Sofia passade på att locka mitt hår idag. Så de är superfint! :-)

Sitter hemma just nu med en kopp kaffe och en avocado ! :-) Börjar jobba snart men passar på att chilla ett tag till!

Längtar till nästa fredag. Jag är ledig och Jocke har tagit ledigt. Så vi ska ha en hel dag i Riddarhyttan, hoppas att de är fint väder ! Kanske blir grillning?


RSS 2.0