110930


Sista september, klarblå himmel, 26 grader och jag var ledig. Superdag!
Jag skulle ha spenderat den med Mickan, med det blev inställt så jag följde med och tog upp båten. Körde även en tur med båten, blåste lite mer än vad jag var van att köra med men funkade fint :)

Lunchen spenderades på Wok and go .. Fick även frukost hos grannen Brynolf, man tackar för det!

Effektiv dag i övrigt, tvättat lite .. Tyvärr lite för lite, Jocke får ta tag i resten imorgon. Storstädat i några timmar m.m MKT NÖJD kan jag gå och sova i kväll .. Brevid min älskade Joakim. Är så lyckligt lottad att jag har honom i mitt liv, det trodde jag aldrig under ALLA år jag känt honom. Första gången jag träffade honom var i sexan ..  Vi var bra vänner i högstadiet.
Och nu gifter vi oss snart.
Han är alltid där för mig och han är bara bäst. Fantastisk människa och han blir bara bättre och bättre .. Hur man nu kan bli det från bäst?

Ikväll tog vi en varsin kall öl, inväntar våran pizza och har gjort klart bordsplaceringen. Även beställt och bestämt dekorationer till borden ..

NU KOM PIZZAN :D

Hejsvejs

110927


Halloj!

Känner att jag börjar hämta mig lite nu, ska bara försöka undvika stressa om bröllopet också.

"Allt löser sig på något sätt" Citerat av Joakim.

Vi hade mötet med prästen idag, han var riktigt bra! Läste av på en gång att Jocke och jag inte är inne på gud så han hjälpte oss och välja några psalmer där det är mer inne på oss.
Han godkände våra önskemål utan problem, TACK ! :)
Riktigt härlig karl.

Efter det så skippade Jocke gymmet denna kväll, tack hjärtat. Så jag slapp handla själv, det var skönt.
Vi åkte först till plantagen och köpte ny växt till stora krukan i hallen .. Sen till Citygross och storhandlade.

Jobbade på city idag, trodde att man kunde vila upp sig där men det var fullt upp. Väldigt kul, folk hela tiden. Sånt gillar vi.


Hörs sen

110927


Halloj!

Känner att jag börjar hämta mig lite nu, ska bara försöka undvika stressa om bröllopet också.

"Allt löser sig på något sätt" Citerat av Joakim.

Vi hade mötet med prästen idag, han var riktigt bra! Läste av på en gång att Jocke och jag inte är inne på gud så han hjälpte oss och välja några psalmer där det är mer inne på oss.
Han godkände våra önskemål utan problem, TACK ! :)
Riktigt härlig karl.

Efter det så skippade Jocke gymmet denna kväll, tack hjärtat. Så jag slapp handla själv, det var skönt.
Vi åkte först till plantagen och köpte ny växt till stora krukan i hallen .. Sen till Citygross och storhandlade.

Jobbade på city idag, trodde att man kunde vila upp sig där men det var fullt upp. Väldigt kul, folk hela tiden. Sånt gillar vi.


Hörs sen

110927

Ellis tror fortfarande att svansen inte tillhör henne, hon fortsatte såhär ca 15 min efter filmningen också ..


110926


Tröttmössan är fortfarande vaken , helt otroligt! :-)
Jobbat heltid (lite mer än de också) nu i snart tre veckor. Funkar fantastiskt bra, men är trött i ben och rygg. Somnar snabbt. Men ändå otroligt kul !
Har också märkt att frukost lär jag börja äta nu, för känner yrseln och hungern kommer snabbt.

Var på bröllop i helgen, otroligt fint .. Mia och Magnus, GRATTIS!
Sent blev det, kom i säng runt halv fyra .. Upp och jobba vid nio.

Idag var första dagen efter invigningsfesten, men de rullade på mkt bra. Mkt folk redan. Och något som kul är att de verkar just nu som dom flesta kunder är från Eskilstuna,Strägnäs,Norberg,Fagersta, Köping m.m. .. Det är helt suveränt för det är ju de man vill, inte ta kunderna från stan!

Imorgon jobbar jag min första kort dag 12-16 på city, efter det ska vi träffa prästen .. Önska oss lycka till, får se hur han tar emot våra önskemål. Ont i magen, stressad .. Vill verkligen att det ska gå igenom.


Så jäkla cool!! :D

img_5764 (MMS)

Så jäkla cool!! :D


110923

God kväll ! :)

Är så otroligt glad att jag har ett heltid/fast arbete. Men just nu är jag så jäkla sliten, ovant att jobba så här hårt inför en öppning och bygga upp m.m från en sovpotatis som extra knäckte på helger.
Men det är också grymt kul :)

Ikväll bjöd Siv och Lasse på tacos, bugar och bockar för det! ♥
Efter det sprang jag hem och gjorde en av Mia och Magnus bröllopstårta. Gick suveränt tills sockerpastan skulle på. Jag tycker inte om att baka.. Men tycker om att ställa upp för folk, så det är klart jag gör detta. Men den var fan inge kul att göra, surade och fällde en och annan tår under tiden. Tror jag är är extra kinkig och grinig för att jag jobbat mkt, stressad över massor av saker och sover dåligt ..
Det är tur jag har så bra människor runt mig.. Tackar för det innerligt.

Men iallafall, för att dölja mitt jävla lapptäcke som blev med tårtan så snodde jag lite tyll från våran dekoration till vårat bröllop :)




SMS-inlägg

img_0161 (MMS)


SMS-inlägg

img_7422 (MMS)


SMS-inlägg

img_9248 (MMS)


VIP ÖPPNING


Idag klockan 18.00 öppnar vi butiken för Ikanos gäster. Mellan 20-22 får våra gäster komma. Hoppas det blir mkt folk :D

Får skriva massor här någon kväll snart, men har lite ont om tid nu när vi bygger upp och gör iordning för öppning.

Ska också berätta att Julias tärnklänning kom igår, FEL FÄRG IGEN !!
Helt jävla otroligt !

Hoppas den hinner komma i rätt färg .. annars har jag ett problem ..

Dålig bloggning nu.. Men är helt slut när ...

img_7110 (MMS)

Dålig bloggning nu.. Men är helt slut när jag kommer hem från jobbet .. Blir kanske lite ikväll :)


110913


Go kväll ..

Nyss kommit hem från en god middag hos Siv och Lasse.
Tack för det ! :)

Mycket tankar är i huvudet just nu .. Oro hur allt kommer gå ihop sig med Bröllopet och annat ..
Lite ont i magen för det, men löser väl sig..
Jocke är inte så mkt för att diskutera och hjälpa till att lugna. Han säger bara det ordnar sig. Men jag är en planeringsmänniska och vill ha allt organiserat. Det är en stor händelse och mkt runt om kring som ska fixas..

Ute och är det storm och lite regn. Blåser som tusan .. Lyktstolparna ser ut som spagetti.
Ellis sitter brevid här på bordet och ser frågande ut .. Går inte riktigt att förklara för henne att det är blåsten som låter.. Samma när det är åska och blixtrar, då gömmer hon sig ofta under täcket. Sötnosen!

Bloggen planeras att ändra utseende, men jag är inte så haj på detta så försöker flörta med brorsan ..
Men om det ser konstigt ut någon dag så har jag tappat tålamodet på att vänta ..
Förhoppningsvis råkar jag iallafall inte radera bloggen .. :)


110913


Godmorgon mina vänner!


Ska snart ge mig iväg till bussen .. Jobbar på city idag. Bettan och morsan får slita lite idag. Jag och Emma ska ta hand om city butiken. Första gången jag jobbar med Emma.
Träffade U n d e r b a r a Helen igår.. Tjejen jag jobbade med på NoaNoa. Hon har blivit butikschef till Desigual i Gallerian. GRATTIS GRATTIS. Det var hennes mål att få en egen butik att sköta om.
Sen berättade hon även .. Haha detta är så konstigt men kul. Världen är liten. Tjejen som tar MIN tjänst på Hälsokraft som xtra har även tagit min gamla tjänst på NoaNoa..


Hur startade min morgon då? Tog en hårdopp i askorbinsyra.. Funkade fin fint! :)
Ja för er som inte vet, jag är inte blond längre. Tröttnade på min ständiga utväxt i det gul/orange håret.
Så nu är jag något annat. Vet inte om man ska säga kopparblondbrun eller mörkblond guld.. Hm ..
Men ja, det blev lite grön skimmer efter andra tvätten .. Så askorbinsyran fick ta hand om det .. Funkade bra, vattnet i bunken blev gul/grönt ..


Nej, nu ska jag kila iväg .. Vi hörs ikväll!
Vet ej hur mitt bloggande kommer vara denna vecka.. Blir sena kvällar framöver men det blir kanon.
Får mms blogga :)


110912


Go kväll!

Idag gjorde jag min första dag på HELTID .. WOOOHOOOW :D
Så vi har längtat Jocke och jag .. Börjar stort också , 18 dagar i rad sen en dag ledig sen kör vi på enligt schema.

Vi fick lite varor ganska sent idag så innan dess blev det städning m.m ..

skriver mer i imorgon ..

Massa tjuvtitt för er ;-)

img_7668 (MMS)

Massa tjuvtitt för er ;-)


Utanför butiken ..

img_2839 (MMS)

Utanför butiken ..


Vart är våååååra varor?

img_3751 (MMS)

Vart är våååååra varor?


Mot ikea

img_2142 (MMS)

Mot ikea


:-)

img_4450 (MMS)

:-)


110912


Hallojsan!

Länge sen jag skrev nu .. Inte haft tid eller ork!

Det har nog hänt massor sedan sist men orkar inte skriva igen allt .. Utan vi börjar från helgen.
Vi var på Hälsokrafts Kick Off .. Super bra var det iår.
Till kvällen var vi utklädda, Cirkus tema. Vi var sockervadd. Alla såg vad vi var för något och alla blev så glada av det. Så helt värt sex timmar sytid. :)

Nu ska jag alldeles strax iväg till nya butiken. Städa upp allt byggdamm sedan är det dags att plocka upp varor.
Det är en jättefin galleria och tror det kommer gå alldeles galant .. Tyvärr synd om stan för nu finns ju allt på Erikslund.. Jag kommer nog vara bekväm av mig och hålla mig till Erikslund, om jag inte jobbar på stan.


Nej, nu kommer min "taxibil" ! :)

Hejhopp!

SMS-inlägg

img_6456 (MMS)


Mys promenad i det fina höstvädret

img_9840 (MMS)

Mys promenad i det fina höstvädret


Vilka frissor!

img_7246 (MMS)

Vilka frissor!


Ca 3 liter, numera rensade och borstade gu...

img_6224 (MMS)

Ca 3 liter, numera rensade och borstade guldklimpar! :-)  Mer blir det efter sovstunden!


Hittade guld längs skogskanten!

img_0035 (MMS)

Hittade guld längs skogskanten!


Otroligt fin natur!

img_5237 (MMS)

Otroligt fin natur!


Fina hästarna utanför :-)

img_5632 (MMS)

Fina hästarna utanför :-)


Nu är jag i gammelbo.. Ska snart ge mig ut...

img_8619 (MMS)

Nu är jag i gammelbo.. Ska snart ge mig ut på skattjakt.. Man kanske kan hitta några gula! :-) Åker hem imorgon eftermiddag!


Julia skulle väcka crisse... Såhär gick de...

img_8489 (MMS)

Julia skulle väcka crisse... Såhär gick de.. ZzzzZzzzz.....


Mormor då ;-)

Haha


Haha

Snyggt ;-)


Ankan har köpt chips till kräftskivan!

img_7383 (MMS)

Ankan har köpt chips till kräftskivan!


Jag har testat klänningen och den var GRYM...

Jag har testat klänningen och den var GRYM!! Så snygg!


110901

Första september idag och jag sitter och räknar sekunderna.
Sjukt nervös, tänk om den är ful?

andas djupt,så blir det säkert bra ;)

Imorgon åker vi till Fredriksdal .. Bloggar lite från mobilen säkert.

Hejsvejs!

RSS 2.0