2009

Hallå igen !
Mkt klagomål, ber om ursäkt.. Ska aldrig mer ha lov ; ) haha!

Nyår:

Underbart kul :D Det var jag,Jocke,Nillo,Jenny,Hugo,Lisa och Fredda ute i Hillsta. Mysigast!
Förätten bestod utav Gratinerad hummer och (riktigt) ChampangeMUMS!
Huvudrätten var konjaksmarinerad (3dagar) oxfile med grillade rotgrönsaker och sallad m. Vin.
Efterrätten var en otroligt härligt kletig kladdkaka med grädde och dessertvin.
Nillo - Det gjorde du bra !! Och jenny på kakan  ;)

Lisa bestämde sig för att dom skulle sova kvar efter förrätten så vi åkte hem till dom på skälby och hämtade lite saker och resesäng till lilla Hugo. :)
Klockan gick iväg hur snabbt som helst. Runt halv 7 gick jag och somnade .. Haha !
Fem i tolv kastade vi oss ut med raketer och champange i högsta högg. Fanns ju inga andra som sköt raketer utom vi , för vi var ju mitt i skogen, vilket var bra mkt mysigare än inne i stan! Kallt som tusan var de, man skulle hålla kameran, mobilen, glaset och ficklampa i ALLA 2  händer man har.

Det var en tuff omgång i Alias på småtimmarna. Jag och Fredda kom sist (inte ovanligt med mig i laget) ..  2 st ord jag kommer ihåg mest som vi av ngn anledning fick klagomål på att man inte kan förklara så?? haha !
Första ordet var Kines. Och eftersom jag inte kan säga kina för det är ju nästan samma ord så sa jag bor i Japan och Fredda direkt sa Kines. (Jocke utbrast att det bor fan inga kineser i japan utan japaneser? )
Andra ordet var Gasbinda. Fredda började med att säga det tjejer har när dom har mens. Jag fick upp tampong med vidarutvecklade det till binda och sen sa han Nazisterna gjorde så. Och då blev det helt plötsligt GASBINDA ..  ;) Men det kunde man tydligen inte heller förklara så för det var långsökt.? ;) haha !  Kul hade vi iallfall.

På morgen myste alla lite med Hugo när han låg och garvade åt ingeting, haha ! :D Sen käkade vi Tacopaj till frukost.

När vi kom hem vid halv 2 gav vi katten lite annan mat än torrfoder och sen däckade vi i soffan.

Idag då , jobbat på Hälsokraft. Lunchade med Sivan , mysigt !   Inventerat hela dagen så huvudvärken är på topp.
Och snart ska vi iväg på bio, jocke och jag. YESMAN.

Imorgon jobbar jag igen på "HK" men innan ska jag till Siba och kolla om jag kan få tag på en kabel till min kamera. HOPPAS! Så jag kan lägga in massa bilder. Min dator tar inte minneskort utan bara USB kablar.tyvärr.


Ska fixa mig lite nu ! 
Hoppas alla fick ett underbart nyår !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0