Hypokondriker?

Känner mig som en hypokondriker nu.. SUCK!
Antingen är det min tremor som är jobbig (skakningarna) eller så är det min stressmage. Konstant magkatarr.
Och nu det senaste halvåret har jag haft fruktansvärt ont i höfterna och fötterna..
Som idag, haltar... Hemskt. Hoppas det släpper snart,men det gör så förbannat ont.
Dom testade mig för rematism medans dom gjorde parkinsson och tremor testerna. Men det visade inget som tur. Men vad kan göra denna hemska smärta då?
Har faktiskt börjat gått i fotriktiga skor och har jag inte det så har jag iallafall sulor i som är fotriktiga.
Får väl kontakta läkaren igen, fast det är ju inte direkt min favoritplats att vara på...


Läste på om hypokondriker men stämmer inte på mig som tur är :P
Har faktiskt fått diagnos på skakningarna och att jag har stressmage.
Så jag hittar inte på iallafall :P

Hypokondri eller inbillningssjuka, ibland nosomani, är ett tillstånd som innebär att den sjuka är övertygad om att han/hon har en eller flera fysiska sjukdomar trots att denne är fysiskt frisk. Hypokondrin i sig är ett ångestutlöst psykiskt problem, som fokuseras bort från själens tillstånd till en obefogad oro över kroppens fel och brister. Kroppens normala signaler och utseende tolkas som sjukdom eller hot om sjukdom. Sjukrollen är central för den som är drabbad av hypokondri. Genom sitt innehav av en fysisk sjukdom äger den drabbade rätt att stänga av livet och livets alla krav och orkar leva med sin existentiella ångest. En person som lider av hypokondri kallas hypokondriker.



Igår hämtade jag ut min u n d e r b a r a mobiltelfon. Den är fantastisk!
Nu väntar jag bara på mitt skal, hoppas det kommer snart.
Börjar bli otålig !

Ikväll ska Jocke och jag bjuda Anna och Cocker på mat.
Hemma hos dom?
Haha, killarna ska spela Guitar Hero och vi lämnade in vår tv igår på lagning så vi fick en liten skit tv så det går inte att spela på den. Så vi lagar maten åt dom hemma hos dom :)
Ska även göra gelenaglar på Anna. Väldigt nervös faktiskt, är inte så jätte bra på det än och har bara gjort på min själv och mamma. Men har sagt det till Anna och även sagt att det kanske inte håller mer än en vecka om hon har otur eftersom jag inte har maskinslip men hon ville testa ändå :)
Så åker dit en stund efter jobbet, slutar fyra idag.
SKÖNT!
Men är avis på mamma och pappa, dom åker ut med båten idag och ska åka ring med crisse.
UNDERBART väder idag.....
Hoppas ni får det kul iallafall!

Dagdrömmer massa nu hur nya butiken kommer se ut. Längtar super mkt!
Lägger in massa bilder sen när vi börjar bygga upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0