Onsdag

Ledig idag.
Det blir en liten städning hemma, sen till åsby en sväng :)
Får se om Lisa följer med. Sen ska jag till Hillsta, planera lite midsommar som sagt.
Håller på att leta lite olika lekar nu man skulle kunna köra. Kubb är ju en måste, men några fler skadar inte. Typ 5 kamp.
Bjudit med brorsan och hans tjej med, vore kul om dom följde med. Får se om man lyckas övertala dom.

Min otroliga "bränna" har gått över, kan ha på mig kläder igen som vanligt.
Flagnade lite, men det mesta har gått över. Så nu kör vi solskyddsfaktor 250 och eskimåkläder ;)

Ska snart skjusa mamma till jobbet, för jag ska ha Clion. Ville helst inte åka Jockes racer 900 bil.. Väntar till 9-3 är klar istället .. :)
 Men då lär jag ju få fjäska lite om jag ska få låna den ..




♥Blinda raden

Dela upp deltagarna i två lag. Varje deltagare sätter en bindel för ögonen. Nu ska varje lag försöka ställa sig på rad med den kortaste först och den längsta sist i stigande ordning.

Det lag som först är klar har vunnit!



♥Dragkamp

Tillbehör: ett långt tjockt rep med ett färgglatt snöre fastknutet på mitten

Dela upp deltagarna i två lag och gör upp två linjer med en meters mellanrum mellan lagen. Varje lag tar tag i varsin ände av repet efter varandra; snöret på repet ska vara mitt emellan lagen. Den starkaste bör stå längst ut. På startsignalen gäller det för lagen att dra så att snöret på repet kommer över till sin sida av linjerna.



♥Jättesäckhoppning

4-6 personer ska hoppa säck (i samma säck!) i en bana eller en annan given sträcka. Två lag tävlar mot varandra och,beroende på hur många man är, tävlar man i heat /semi/final eller först i mål.

Det finns företag som säljer matjord, gårdsgrus och liknande i jättesäckar som klarar 1000 kg.

♥Skicka runt apelsinen

Dela upp deltagarna i två lag och ställ på led. Förste man i varje lag får en apelsin som han/hon sätter under hakan. När startsignalen går ska han/hon utan att använda händerna överlämna apelsinen till näste man i sitt lag. Det lag som först får apelsinen till siste man har vunnit.



♥Spotta groda
Leken är en form av stafett, där lagen tävlar om vilka som kommer längst.
Dela upp gästerna i minst 2 lag, gärna fler. Blir det ojämnt antal personer, får någon spotta 2 gånger.
Ställ upp lagen på led och ge alla varsin gel?groda. Den första i varje lag spottar sin groda så långt det går, och där grodan hamnar får person nr. 2 ställa sig för att spotta sin osv. Det är alltså den totala längden och inte snabbast tid som gäller.



aja, vi hörs sen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0