Månadens ros




Månadens ros går till Fisen.
Och är kommer anledningen.

Häromdagen skulle mamma och jag hjälpas åt och bada Fisen och Tussan.
Det är aldrig populärt för dom, men brukar gå bra.
Denna dag gick inte riktigt som tänkt med någon utav dom.
Mkt skrik och sprattel. Ville inte alls bli schamponerade.

Så vi startar med Tussan, (känner mig helt tårögd redan med skratt, ska försöka förklara detta. Men det skulle helst ha filmats) Hon sprattlar som en tok innan vi når badkaret. Vi börjar skölja henne försiktigt. Får inte komma över öronen och ögonen. Hon skriker som en operasångerska i ren panik. Vill inte alls !
Fisen rusar in i badrummet, kastar sig hejdlöst ner i det blöta badkaret är duschen är på.
Skriker och försöker nå Tussan men lyckas inte för vi håller Tussan en bit ovanför. Upp ur badkaret kastar sig upp på mitt ben, klättar sig upp på in höft och HUGGER tag i skinkan på Tussan. Inte pälsen utan ett rejält tag i skinkan och försöker dra. Och det ser så otroligt kul ut, för halva Tussan (stackarn!) sitter fast i munnen på Fisen. Jag lyckas skaka av mig Fisen, men hon är fortfarande i panik och ska rädda sin älskade vän. När vi sköljt klart Tussan och lindar in henne i handduken på golvet så går Fisen dit och pussar på henne.
En äkta vän! ♥


Fisen skrek en hel del med under sitt bad, men ingen kom tyvärr och räddade henne. Hon klarade sig oskadd ur badet och fick en mysig föning sedan.

Jocke och jag lyckades dess värre inte komma undan rivmärken på halva kroppen, men våra katter luktar gott nu iallafall. Men ska skaffa mig en skyddsdräkt till nästa gång. Våra katter får inte bara panik utan dom blir ARGA, och då menar jag ARGA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0