Circus & Bogdad´s Hamburgare!

Först vill jag bara passa på nu när det är helt ute i luften hos nära och kära!

♥ Nille & Jenny - STORT GRATTIS till den lille bebisen som kommer i början av Januari.
♥ Falle & Fanny - STORT GRATTIS till den lille bebisen som också kommer i början av Januari.

Inte ett dugg avundsjuk ;)

                                                                                     



Kvällen började med våran traditionella grillning på Tunbytorp. Jag hade beslutat mig för att köra, ska ju jobba idag.
Jocke hade gjort egna hamburgare till oss, MUMS ! .. Falle & Fanny släppte sin bomb, WIE !! :D
Lite senare när grabbarna hade gått i sig lite började luftgitarren och solosjungandet komma fram.
Tillslut (som vanligt) bestämde dom sig för att solfilma en bil. I år blev den Hansson´s bil.
Hansson - super nervös över att det är för många kockar på hans bil och beslutar sig för att att inte titta.
(Bilen blev bra iallafall)
Kjelle skulle hämta den stora verktygslådan som är säkert 120m hög och 80cm bred, på hjul.
Han börjar springa med den, lådorna öppnas och han tappar kontrollen. Den kantrar nästan, han håller emot hårt men svårt att få upp den igen. Vertyg börjar flyga ur denna gigantiska verktygslåda och när det ser ut som om han börjar få till de och få tillbaka den på alla hjulen så kommer den flygandes en stor låsolja (sprayburk) ur denna grej. Den åker i golvet och den börjar spruta helt vilt runt sig.
Kjelle tappar då ännu mer kontrollen och glider samtidigt runt i denna smörja av låsolja.
Ingen kunde hjälpa till för alla höll på dö av skratt. Det var som hämtat ur en film.
Haha ! :)

Efter tunby så tog vi och tryckte in oss fullt i lilla micran,stackarn! Den började tillochmed låta i fjädringen. Parkerade på stan och gick till Djäkneberget, där vi lämnade gänget för kvällen. Det gör vi alltid, då går vi till Jocke´s moster och sätter oss. Vi satt där en stund, sen beslutade vi oss för att åka till Peter (Ewa´s sambo) och hans vän Magnus. Dom sålde hamburgare till fulla raggare och kallade sig för Bogdad´s hamburgare. Funkade rätt bra för dom, emellan åt var det kö tillochmed. Brorsan och Ankan kom förbi en stund och stod och kikade sen när dom cyklade hem, lyckades även jag få hem min karl runt två. Kände att jag behöver sova iallafall fyra timmar innan jag ska upp och jobba. Men känner mig nästan lite bakis aktig idag trots att jag var helt nykter.

Idag blir det jobb, sen fika med Mormor och Morfar. Sen ner till Power Meet igen, tror vi ska gå ner faktiskt. Borde bara ta 30-40min. Och ikväll blir det bästa av allt, LANGOOS ! :D Och jag har spanat in Langoos Grottan så jag vet exakt var det står någonstans!
Ankan och Crisse fick Langoos redan igår dom jäklarna !

Nej, nu ska jag ta och jobba ..

Hejsvejs !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0