Ordning&Reda!

Igår medans Jocke kämpade på med dörrkarmen och första dörren, så fixade jag stora garderoben.
Satte in skohyllor, vanliga hyllor och trådbackar. Rensade ut kartonger och kastade en hel del.
Packade in snyggt och prydligt in i garderoben. Ordning och reda som sagt!
Skönt att kunna gå in i extra rummet nu också, de är nästan helt tomt på golvet.
Och vilken skillnad det blir med nya dörrar och karmar ! :D

Sen trallen i duschen som var rätt fint, tog jag bort igår. Tröttnade på att göra rent det hela tiden.
Det funkar rätt bra nu också. Ska bara koppla in tvättmaskinen och torktumlaren här någon dag. Även diskmaskinen men måste kolla om de finns el först.

Nu på morgonen har jag diskat,diskat och diskat. Sen även städat lite. Men lite svårt, för vi har mängder av skit som ska till återbruket och det står i vägen. Nästa projekt för min del är förrådet. Måste få ordning där också och misstänker att de är en del där som hamnat fel. Som ska vara inne istället. Ska även flytta på frysen, hur dum var man och ställde den längst in när man kan ha den längst ut? ...  suck!

Mamma och Pappa verkar ha det helt okej, trots lite tråkigt väder för dom och mycket båttrafik. Katterna mår bra och varit i land några gånger. Fick en bild av mamma nyss på fisen, ska skicka in den.

Ska alldeles strax fixa iordning mig, ska till jobbet sen efter jobbet ska jag ut till Hillsta och grilla. Ska även bygga upp det gigantiska partytältet. Det är ju 30års fest där på lördag ! :D

Ps. MarioKart var grymt kul !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0