Brrrrrrrrrrrrr ...

Hela lägenheten skakar... Vaknade runt halv åtta av att hela lägenheten rör sig.. Dom håller på att borra i reglar eller liknande i balkongen. Men blir lite fundersam, dom har kapat en del av plattformen nu. Och det är inte alls 80cm längre. Hm, hur tänker dom nu?
Får sticka ut huvudet och fråga Pelle om jag vågar kanske..

Ellis är skit sur, står och skriker vid balkongdörren. Klämmer huvudet emellan persiennerna. Hon ska ut, det är bara så. Men tyvärr fyra veckor kvar. Men jag pratade lite med Jocke och gav mig själv falska förhoppningar.
Dom kanske har skrivit tre till fyra veckor men kanske går snabbare. Lättare att säga att balkongen blev klar tidigare än att komma och säga det blir försenat. Men vi får väl se, vet inte hur långt tid det tar att torka betongen. Men när jag läser på internet, så t.ex 6cm tjock betong tar ungefär åtta veckor. Hm?..

Jocke är iväg och hyr någon special skruvdragare.. Sen ska vi börja att sätta upp gipset. Får se hur det går, vi har väl diskuterat om det går bra, Så sätter vi även det i köket.
Sånt litet utrymme men det är rätt stora hål i den väggen så blir nog bättre med nytt gips.
Men det beror helt på hur enkelt det är att få upp skiten.

Vi har valt ut alla möbler till sovrummet från Ikea iallafall, blir nog lite shopping innan lön och lite efter.
Hallmöbler är också utvalt. Kommer blir perfekt!


Ska äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0