Hej Hej Hallå !


Gick upp och skjusade Jocke till jobbet idag, sedan vidare till morsan. Vi gick ut på promenad runt skälby på morgonen ..
Städade hos dom och sen åkte jag hem för att tvätta lite.
Joakim ringde vid ett och bad mig hämta honom. Han har tagit ur komp i två dagar nu så har slutat tidigt så vi kanske kan få lite ordning här hemma. Igår blev det ett STORT lass till återbruket och lite återlämning av varor på Bauhaus. Köpte även takfärg,wallcover m.m ..
På Runes eller Happy Homes som det heter nu beställde vi tapeter till vardagsrummet. Dom kommer imorgon! :D

Idag åkte vi förbi Ikea igen, kollade lite på tvmöbler,mattor och vardagsrumsbord. Efter det blev det shopping på älskade City Gross och vidare till Plantagen. Där handlade vi ett skott av Chillipeppar som vi ska försöka oss på. Sen blev det impuls, ett skott på ett Citrusträd också, får se hur vi lyckas med det. Får övervintra det och hoppas på att det blir några citroner nästa år. För köpa en vuxet träd kostar ju multum så vi försöker med ett skott först.

Just nu håller Jocke på att sätta upp gips, han har nyss spacklat. Jag får lata mig, för imorgon är det min tur. Takmålning, SUCK och PUST ! Hatar att måla tak men nu har vi köpt rejäl takfärg så hoppas på endast två strykningar.
Söndag kommer Micke och Titti, dom ska hjälpa oss med wallcover. Oerhört tacksam för det!
Onsdag kommer Jockes Mormor och Morfar som ska tapetsera, TACK !

Nu är det snart dags för lite kyckling, den är och gosar lite i ugnen just nu! 

Hej hopp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0