110525


Idag har jag inte varit exakt lika aktiv som igår .. Men ändå fått lite gjort.
Kan inte göra så mkt i köket för tillfället själv .. Det är täcksidor som ska upp,socklar upptill vid skåpen och sedan skäras i bänkskivan. Sen är det bara invänta elektriker och Mamma innan vi kan forsätta ..

Har nyss gjort först strykningen på bordet .. Tvättade först med T-röd, sen slipade det lite och avslutade med målartvätt.
Och dom har metal delarna jag funderade på hur jag skulle göra med.. Måla eller inte måla och isåna fall vilken färg..
Började skrapa på dom med en platt mejsel, då kom det fram en jätte fin silvrig/aluminum färg . Exakt en sådan som Titti och pratade om skulle vara snyggt. (Titti på Jockes sida av släkten)
Så den behåller jag !! :)

Många är involverade i vårat köksbygge och hjälper till på alla sätt och vis. Har sagt det förut till er men ville bara skriva TACK så mkt! Värmer att se att man har så många som bryr sig om oss ♥

Ikväll ska vi till Bauhaus en sväng, gips och spackel ska inhandlas. Sen är det bara att sätta igång.

Tror planeringen i våra huvuden är såhär:

Idag: Gips och spackel ska fixas på väggarna.
Torsdag: Slipa, skära i bänkskiva. (En till strykning på bordet)
Fredag: Jocke borta. Mera oklart vad jag gör, en sista strykning på bordet. Ska antagligen träffa Mickan iallafall.
Lördag: Sista dagen på Chilli, Elektriken kommer. På kvällen måste allt porslin och köksgrejer in i skåpen för vi ska in med vitrinskåpet med glas i x-rummet.
Söndag: Mamma tapetserar, Jocke och jag sätter upp socklarna upp till och täcksidor.
HANDLA MAAAAT !!! :D
Måndag: Börja med golvet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0