110530


Idag har jag först städat på Rörverket, efter det åkte jag på stolsjakt.
Har hittat två kandidater.. Men inte lätt, det bästa hade ju varit om våra vi redan valt hade funnit kvar.

Slipade lite mer på bordet och lade på vax. Får se hur det ser ut när bordet kommer på plats här hemma.
Det var full fart på kvällen. Hämtade Mamma klockan fem och raka vägen hem till köket.
Nu är alla tapeter på plats och det blev riktigt bra! :D

Klockan 19.20 rusade Jocke och jag iväg till Ikea. Köpte väggplattor och täcksidor, så nu har vi allt hemma för att göra klart köket. Kommer bli toppen, imorgon ska vi försöka hinna lägga golv.

Onsdag kommer Micke och Titti och hjälper oss lite mera. Tack Tack ! :) Jag vågar inte såga i bänkskivan och tror inte att jag orkar det heller. Jocke har bara en hand så det funkar inte heller. Måste bara inhandla lite eluttag också kom jag på ..

Sen har vi hela torsdagen att sätta väggplattor och täcksidor. Kommer blir helt suveränt ! :)

Just nu har jag massa myrkryp i kroppen för det ser förjäkligt ut här hemma. Man vill bara städa i timmar men det går inte.. För har ingenstans att göra av sakerna. Dom måste stå överallt just nu.. Suck !

Imorgon ska jag träffa Fanny en sväng, lite picnick tänkte vi. Får se om jag kanske kan få till en dejt med Mickan och en med Jenny snart också .. Skulle så gärna vilja träffa dom men det har varit mycket nu på sistonde plus i helgen mådde jag inge vidare.

Tack Mamma för hjälpen med tapetseringen !


Hörs sen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0