Skepp O´hoj!




Dålig uppdatering, men det har varit en del att göra dom senaste dagarna. Skönt att renovera innan man börjar jobba sena kvällar. Då skulle man inte hinna mkt bygg i veckorna.
Söndags blev det wall cover, tack så otroligt mkt Micke och Titti för hjälpen ! ♥

Igår åkte jag hem till Mickan vid halv tio.. Bussen går hela vägen från mig till henne, riktigt skönt.
Vi åkte och handlade,fixade noter till dopet och bakade chokladbollar. Mums ! :)
Mickan gjorde goda pannkakor till lunch och efter det tog vi en promenad på väg till hennes frisör. Hon skulle klippa sig och färga håret så hon blir nöjd med frissen till dopet. Hann inte se henne när hon var klar men hon blev nog superfin som vanligt.
När jag droppat av henne där så tog jag Tindra och lilla Liam och fick vidare hemmåt till dom.
Ovanligt att gå med barnvagn och en stor schäfer men det gick bra ! :)
Träffade söta Jenny på vägen, väldigt trevligt att träffa henne. Så himla länge sedan !
Var lite nervös för trappan och få upp vagnen men det gick ju galant och Tindra kunde jag ju ha lös vid huset för hon är superlydig och snäll.
Liam sov ett bra tag sen när han vaknade så ville han ha käk, men åt inte upp riktigt allt. Både Pappa Mattias och Jocke kom samtidigt så det blev mkt att titta på.
Tack för ni litar på mig, underbart att vara barnvakt åt goa Liam.♥
En liten fantastisk familj, hoppas jag och jocke får det ni har snart också ! :) ni är underbara!
Liam, lika glad som alltid. Skrattar jämt!


Iddag då, Gick upp och skjusade Jocke till jobbet imorse, det SNÖADE igen .. snöade lite igår också.
Somnade om i min fortfarande varma säng när jag kom hem, två katter runt mig som snarkade också.
Gick upp motvilligt vid tio och startade tvättmaskinen, lite överkast och kläder som ska tvättas. Men har lite svårt att hänga tvätten för det är fullt av sopsäckar i det rummet, som tur blir det återbruket IGEN imorgon. Känns som om vi bor där just nu.
Klockan 11 skulle Riksbyggen komma och besikta balkongen så vi kan glasa in, en timme försent kom dom. Och ena mannen vi har haft våra duster med som bara ljuger vägrade gå in, så han stod utanför trapphuset och väntade.
Men jag har bestäm mig för att ge dom Året 2010 och Året 2011 STORA TISTEL. JÄVLA IDIOTER!
Han kommer hit och påstår att han kollar bara om plåten på balkongräcket inte har några repor. Så nu kan ni glasa in säger han. Men golvet som är helt snett, golvet som är bubbligt av betongklumpar, betongen på fönstrena m.m.m.m.m. det tar dom hand om i september. Hallå? Varför ska vi ha en besiktning då för ? Vi kan ju inte glasa in om golvet är snett.
Sen kunde han inte lova att dom börjar måla nästa vecka och gör dom det vet han inte på vilken balkong dom börjar. Men det är väl inte mer än rätt att dom börjar på våran. För vi har ju fått vänta allra längst?!!...
Känner hur det kokar i mig medans jag skriver detta, är fruktansvärt arg och har tappat tålamodet. Känner mig väldigt ledsen och besviken...idioter. Ett tips, ge aldrig BYGGESSEN några jobb!

Hur som helst, efter detta möte så åkte jag hem till Mamma och pappa, städade och drack kaffe och nu är jag hemma med min eviga tvättkorg :)


Onsdag: Tapetsering, Ikea shopping.
Torsdag: Chilli 10-14.30, Soffa mellan 15.00-21.00
Fredag: Städning, lunch med mamma kanske?
Lördag: Liams dop i Ramsberg
Söndag: "Koutsläpp" i Ramnäs med Jocke,Hampe och Robin. 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vart har ni flyttat nu? var ju ett tag sen och man blir ju lite nyfiken =)

2011-05-03 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0