120223



Ikväll var vi på Ironsport på Erikslund och kikade runt. Köpte även ett årskort.
Hoppas på att komma i form, men man känner ju sig ganska osäker .. Alla där är ju STORA och har kondition. Jag klarar inte ens av att gå upp för trappen utan att bli andfådd. Beräknad ålder: +94 .. SUCK!

Kan ju börja och berätta om min fantastiska cykel tur till jobbet imorse.
Hämtade ju cykeln hos mamma som sagt här om dagen, Jocke hjälpte mig igår att sätta fast lysen fram och bak.
Jag var taggad och redo. Jocke väcker mig vid halv sju och undrar om jag ska ha bilen iallafall, det regnade lite. Men jag tänkte, äsch. Nu kör jag ! :-)
Vaknar en timme senare, klarblå himmel och strålande sol. SUPER ! :D
Börjar trampa iväg, vingligt och tungt. Tyngre än vad jag tyckte att de skulle vara .. Fan så dåligt skick kan jag ju inte vara i, eller? :S
Tittade på däcken efter halva vägen, typ tomma båda två. Förstår att det inte bara var min kondition som var problemet. Vart ju inte bättre utav att det var motvind, ganska rejält.
Tjock vinter jacka, FEL där också. Oplanerat ...
Lite snuvig fortfarande och ju varmare jag blev, mer andfådd, desto mer kändes det som en jävla snigel som låg i halsen och försökte kväva mig av slem. fy va äckligt!
Astman kom därefter, svårt att andas.

Ja , som sagt "snigelslem", astma, svett och dålig kondis samt skit däck. BRA MORGON !
Men bugar för mig själv, jag har börjat cykla till jobbet!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0