120122


God eftermiddag:-)

Otroligt lugnt i Gallerian idag .. Så har passat på att städa lite på hyllorna på lagret och i alla skåp.
Dammsugit upp alla dammråttor och skurat bort alla fläckar .. Svart golv inne på ett lager är inte det bästa alternativet.
Passade även på att ta min rast nu i hopp om att snart kommer ruschen!

Efter jobbet så ska Jocke och jag in på Ikea och köpa en växt. En stor växt, kostgjord. Kan inte ha äkta tyvärr antingen dödar jag dom eller så äter katterna upp dom.
Sedan blir det nog lite städning hemma, får ju besök imorgon. Minna och Jenny kommer på lunch. Söta Minna som fyller 1 år nästa vecka. Fixade henne present igår ! :-)
Kan tyvärr inte säga vad det är än för Jenny brukar hoppa in på denna sida ibland.

Igår var vi och käkade god middag hemma hos Mamma och Pappa och Jocke hjälpte dom klart med köksskissen. Blir nog riktigt bra! :-)
Efter maten så kom Grannarna över och det blev spel. Riktigt trevligt , jag var nykter för jag skulle upp och jobba men sent blev det iallafall..

Har börjat den trendiga kuren... Ricin olja i håret, sägs stimulera växten. Och jag är dock väldigt tveksam till detta och för att få reda på om det verkligen stämmer så ska jag ha i den som en inpackning 2-3 ggr i veckan i tre månader tänkte jag så får vi se. Ska ta före och efter bilder. Men jag blandar hälften Ricin olja och hälften kokosolja för att även återfukta håret. Kokosolja i håret är fantastiskt. Det blir volym,glansigt och mindre torrt. Riktigt bra kur sen är det även bra eftersom jag har sån problem med min hårbotten .. Psoriasis ..
Gjorde första kuren igår, blev riktigt glansigt efteråt och det kändes fylligt. Men måste säga att det lockar ju inte så himmlans mkt att ha i laxermedel i håret...  Gick ganska bra att få ut det ur håret också. Masserar in schampot i hårbotten innan jag blöter håret. Sen fick jag schamponera en extra gång sen så :-)
Lite slingor blir det snart också, vill ju ha ljusare igen.

Gör nästa kur imorgon, ska kanske blanda avocadoolja,kokosolja och ricin då. Avocado sägs ju vara bra för torrt hår.Mkt bra oljor..

                                  


Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för att ni kom !! Jättekul hade vi... Kram Pappa

2012-01-22 @ 19:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0