120501

120430

Jobbade mellan 12-18 sedan direkt iväg till Fredda och Lisa på grillning. Blev en väldigt lugn men trevlig kväll, dom var lite trötta så vi åkte hem redan vid elva ..
Men då tog vi cykeln och begav oss till Rörverket där Crisse,Ankan,Christine,Jonas,Mamma och Pappa var.
Stannade där några timmar och spelade spel.
Trevlig Valborg ! :-)

Första Maj och inte blivit lurad, skönt! Brukar alltid råka ut för sånt annars ..
Sitter nu på balkongen och njuter, stolt som en ko :D
Denna dag har varit mkt givande.

Börjades med sovmorgon till elva. Efter det var det bara upp och få i sig frukost sedan börja projekten.
Jocke in i lilla rummet och spacklade klart där inne.
Jag for iväg och hämtade bets och började betsa ute på balkongen.
Från björkfärgade hyllor och rullvagn till Mahogny, enorm skillnad. Sån skillnad att jag skippar nog bambun på väggen och bara kör hyllorna. Väldigt nöjd :-)

Vi flyttade möblerna på balkongen också och det känns mkt större.

Efter detta så städade jag lägenheten medans Jocke lagade mat.
Jocke for sedan iväg till fotbollsträningen, då fick jag utlopp för min överskottsenergi och for ut och joggade/powerwalk till Mamma och Pappa för att hämta cykeln vi lämnade där igår.
Hem och gjorde strykeövningar för hela kroppen och tog sedan en välförtjänt dusch.
Så nu sitter jag här och njuter av solnedgång, klarblå himmel, vårat underbara olivträd samt lavendelträd och en Chai Latte.
Våra älskade djur är nog lika glada och harmoniska över den fina balkongen. Dom har inte lämnat den en sekund idag. Solen har även stekt hela dagen här. Fantastisk dag !


 Ellis blev lite kär i olivträdet och skulle genast överösa det med kärleksgnidningar.


Hyllorna som blev betsade ... Mkt bra ! :-) Finare än björk.


Denna vagn blev också betsad, även där väldigt nöjd med resultatet och en hylla ovanför.


Olivträdet 149:- på City Gross, vilket fynd!
Men den fick en korg till kruka än så länge.



Här ska vi avnjuta många sommarkvällar själva, men goda vänner och underbar släkt ♥


Trött Ellis efter dagens äventyr.


Kommentarer
Postat av: Moster

Åh så fint! Blev kanon!:)

2012-05-01 @ 22:14:40
Postat av: Sivan

Snyggt, ni är så duktiga.

Jag vet vem jag ska anlita sen när vi har glasat in altanen. Kram :)

2012-05-01 @ 23:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0