121114

Igår blev ingen vanlig dag. Skrämmande och obehaglig. Mitt bland alla varoleveranser så känner jag ganska kraftiga smärtor långt ner i magen. Försökte vila men dom gav sig inte. Så tog min rast och försökte gå bort det. Men när det inte släppte efter en timme gick jag upp till min barnmorska men hon och alla andra barnmorskor var på utbildning så det blev samtal till förlossningen som bad mig komma in på en gång. Dom kopplade på mig till en maskin som mätte mitt blodtryck,bebisen,hjärtljudet och sammandragningar. Dom kollade även livmoderstappen. Den var stängd som tur var men jag hade sammandragningar tidigt vilket inte är bra. Men det var inte så pass allvarligt att jag skulle vara kvar. Så fick ta en bricanyl tablett och sedan har jag med mig fler hem. Nu är jag sjukskriven för att undvika "prematur förlossning" .. Men bara jag tar det lungt och inte stressar runt så ska de gå fin fint! :-)
Det är ju ganska mycket tankar och känslor just nu, som dom flesta vet runt om oss. Det har varit en tuff tid och det är jobbigt att se någon så nära må dåligt. Så de tar mycket, Jocke är mått dåligt och man har även tänkt mycket på han så klart att det påverkar. Men nu ska vi vila och se positivt! :-)
Pumpan ska inte komma ut än!
Mår jag bra så åker vi till Gbg och vilar upp oss med massa god mat och hotell!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Sköt om er och mys i Göteborg nu... Kram till er båda.. //Pappa

2012-11-14 @ 18:15:13
Postat av: Sivan

Ha det nu så trevligt i Göteborg och ta det nu lugnt.
Ta hand om er tre. :)
Sen vill jag bara tala om att du skriver så bra på din andra blogg.
Kram <3

2012-11-15 @ 23:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0