130121

Var på tillväxtultraljudet idag. Fick en annan barnmorska än sist och hon var lite skeptisk först varför vi skulle komma tillbaka. Hon tyckte inte att det var en sån stor bebis sist så att vi behövde kolla upp igen. ( 3,4kg för två veckor sen)

Men hon mätte och räknade, blev tyst.. Vi frågade om den var stor med ville inget säga vad hon kom fram till för hon ville att en kollega skulle kolla upp om det stämde först. Så ut i väntrummet och fick snällt vänta på hennes kollega.

In på ett nytt ultraljud och den andra barnmorskan mätte och jämförde resultaten. Bebisen har växt ännu mer, just nu ligger den på ca 4,3kg .. Så ska tillbaka när jag är fullgången nästa torsdag, 31 januari. Igångsättning ville varken Jocke, jag eller barnmorskorna för just nu är det inga större problem att föda naturligt men om den växt så pass nästa gång så är kejsarsnitt ett alternativ som vi ska se över tyckte dom.

Frågade om jag kunde ha påverkat något, men dom ansåg eftersom jag inte har gravid diabetes så är det genetiskt. Och det kan jag förstå, vi har stora bebisar på båda sidorna.

Så det bästa vore nu min lilla Pumpa där inne är att du tar och kommer ut nu ! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0